چهارشنبه 18 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آیت الله ایازی گفت: طراحی لباس عمل جراحی اسلامی در مقایسه با موضوعات مهم‌تر که در رساله‌ها علمیه آمده، خنده‌آور است. در اتاق عمل مباحثی وجود دارد که در قیاس با لباس عمل جراحی اسلامی، مسأله‌ای نیست.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخابات مجلس باید کلیه فرآیندهای مالی‌شان در حوزه تبلیغات و تأمین منابع، منابع ورودی به ستاد و هزینه‌هایش را در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر، با اشاره دانش‌های مورد نیاز در ارائه «الگوی حکمرانی اسلامی» در قالب دانش‌های اصلی؛ فقه، فلسفه، حقوق و جامعه‌شناسی و دانش‌های پشتیبان همانند؛ اخلاق و عرفان سیاسی، الهیات، اقتصاد اسلامی، مدیریت اسلامی و تاریخ گفت: دانش‌های فوق علاوه بر طراحی «الگوی حکمرانی اسلامی» باید دانش و قوانین و احکامِ چگونه حکمرانی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - در این نشست به بررسی «چالش‌های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی» پرداخته و با بیان اینکه هر چیزی وقتی در جامعه نهادینه شد برساخته خود یعنی علم و تمدن جدید را با خود به همراه می‌آورد، گفت: بنده اصلی‌ترین چالش را در علوم انسانی اسلامی این می‌دانم که ساحت فکر...

وب‌گاه فرارو

امام خمینی (ره) یکی از حلقه‌های سلسله با صلابت مرجعیت شیعی است که جدای از شخصیت سیاسی و رهبری انقلاب، در کسوت یکی از مراجع بزرگ و عالیقدر شیعه، رسالت و مسئولیت این مقام منیع و جایگاه دینی رفیع را با دقت، جدیت و اهتمامی فوق‌العاده عهده‌دار بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: فقه باید حریم خود را بشناسد یعنی نه حق خود را به دیگران بدهد و نه حقی از دیگران بگیرد؛ ما قبل از انقلاب به خاطر برخی تصورات مانند اینکه سیاست ما عین دیانت است و کشاندن فقه به مدیریت کشور وارد ساحاتی شده‌ایم که ماموریت و رسالت فقه نیست لذا تصورات ساده‌ای از تفکیک قوا، حق مشارکت و پول و اسکناس و مرگ مغزی و بورس دارد و اینها را وارد فقه می‌کند؛...

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: فقه اجتماعی، رویکردی است در فهم و استنباط احکام شرعی که در راستای تکمیل رویکرد فردی است نه تضاد با آن، مبانی این رویکرد و ضوابط و قواعد حاکم بر آن، همانند فقه فردی از منابع چهارگانه فقه امامیه استخراج می‌گردد و اگر تاکنون مورد توجه جدی و وسیع فقهاء قرار نگرفته، عمدتا به دلیل دور بودن فقهای شیعه از اداره امور کشور در عصر شکل‌گیری دولت مدرن بوده است.

خبرگزاری تسنیم

سید‌عبدالله حسینی شاعر تازه‌ترین سروده خود را به شهید آرمان علی‌وردی طلبه بسیجی که در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته به شهادت رسید، تقدیم کرده است.

خبرگزاری تسنیم

جزئیات برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی و یکمین دوره از برگزاری هفته کتاب اعلام شد.