جمعه 10 فروردین 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

هادی سروش گفت: «این یک اصل مهم اخلاقی برای همه روحانیت است، مگر می شود روحانی رانت بخورد، زندگی لاکچری داشته باشد و به پای دین تمام نشود؟! و اگر به پای دین تمام شود، یعنی دین گریزی و انزجار از دین! و این همان رفتار غلط عالمان دینی یهود و مسیحیت بود که به تصریح امام عسکری (ع) طابقا نعل به نعل در علماء اسلام هم می تواند باشد! و این خطر مهم که در کمین عالمان دینی است در قرآن آمده است.»

خبرگزاری دانشجو

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ماجرای زمین‌خواری در محله ازگل واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم اِنَ اللَهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ وَ ایتاءِ ذِی القُربی وَ یَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَرِ وَ البَغیِ یَعِظُکُم لَعَلَکُم تَذَکَرُونَ خداوند به شما فرمان می‌دهد تا برای پدید آمدن جامعه‌ای صالح، با مردم به عدل و داد...

وب‌گاه مشرق نیوز

مرحوم آیت‌الله ناصری درمورد توسل به امام زمان (عج) می‌گوید: از توسل به امام زمان (عج) غافل نشوید و هیچ‌وقت نگویید من درب خانه امام را زدم اما پاسخی نگرفتم شاید حجاب بین شما و امام زیاد باشد و صدای شما به امام نرسیده باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس عبدی به بیانیه دوم درباره زمین‌خواری منسوب به کاظم صدیقی واکنش نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

خطیب جمعه قم گفت: رعایت ظواهر دینی و عفاف و حجاب تکلیفی مهم و الزامی است، کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است و دشمنان ما با برنامه و نقشه وارد شدند و ما نیز باید با برنامه وارد شویم. با توطئه دشمن نباید ساده برخورد کرد، مردم قم، دستگاه های مسئول و خانواده ها باید طبق وظیفه خود با این منکرها برخوردی سازنده، قاطع و عبرت آموز داشته باشند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان در فاطمیه بزرگ تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: بسیار مهم است که انسان تعریف صحیحی از زندگی داشته باشد، برخی یک عمر زندگی می‌کنند و در آخر به تعریف صحیحی از زندگی نمی‌رسند، غالب انسان‌ها اواخر عمر به تعریف صحیحی از زندگی دست پیدا می‌کنند. تولیت مدرسه علمیه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوره «طرح ولایت» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور روز اول فروردین 1403 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در میان دانشجویان علوم پزشکی با تبریک سال نو و بهار طبیعت اظهار کرد: پیوند...

وب‌گاه الف

«تا به ابهامات و سوالات که به شکل طبیعی و کاملا معقول برای افکار عمومی ایجاد شده پاسخ روشن و شفاف داده نشود - سوالاتی که به هیچ وجه محصول جنگ ترکیبی یا تلاش این و آن مخالف سیاسی داخلی و خارجی نیست بلکه در خود روایت ماجرا وجود دارد - نباید امیدی به پذیرش افکار عمومی داشت.»

وب‌گاه خبر آنلاین

امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بیان کردند: «اگر مرحوم حاج شیخ در حال حاضر بودند، کاری را انجام می‌دادند که من انجام دادم.» و تأسیس حوزه علمیه در آن روز از جهت سیاسی کمتر از تأسیس جمهوری اسلامی در ایرانِ امروز نبود.

وب‌گاه خبر آنلاین

در پی مخالفت محمدرضا پهلوی با امام خمینی (ره) و سایر مراجع و علمای حوزه‌های علمیه و اصرار بر اجرای اصول انقلاب سفید، آیت‌الله العظمی سید روح‌الله موسوی خمینی در اعتراض به این اقدام در تاریخ 22 اسفند 1341 پیام کوتاهی از قم صادر کردند.

خبرگزاری تسنیم

حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای درباره جنجال‌های اخیر مربوط به مالکیت زمین این حوزه توسط اشخاص حقیقی، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عجیب است که خود آقای صدیقی که هم به عنوان تولیت حوزه، "انتقال دهنده" بوده و هم به عنوان صاحب حق امضای موسسه، "انتقال گیرنده" (همانند یکی بودن فروشنده و خریدار) مدعی است یک بار هم اساسنامه را ندیده و صرفا با اعتماد به یک فرد، بیت المالی را که گفته می شود ارزشش حدود 1000 میلیارد تومان داشته جابجا کرده و بعد متوجه شده که 75 درصد آن را با امضای شخص خودش به اسم خودش و پسرانش زده است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

استاندار قم گفت: این استان با تلاش و برنامه‌ریزی منجسم نیروی انتظامی در رتبه دوم کاهش آمار سرقت در کشور قرار گرفت.

وب‌گاه عصر ایران

اکنون کدام بیانیه را باور کنیم؟ اولی را که نوشته بود موسسه به اسم حوزه شده و زمین قانوناً به حوزه برگشته است.(در زمان گذشته) یا دومی را که تازه می گوید قرار است خود زمین را برگردانند؟ (در زمان آینده)

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور بیانیه‌ای با اشاره به جزئیات جدیدی از ماجرای زمین مربوط به این حوزه، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.