چهارشنبه 18 مهر 1403

حوزه های علمیه پیشقراول فتح خرمشهر های پیش رو هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حوزه های علمیه پیشقراول فتح خرمشهر های پیش رو هستند

حجت الاسلام امجدی زاده از اخلاص، مقاومت، اتحاد و ولایت پذیری بعنوان چهار عنصر حماسه فتح خرمشهر یاد کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه بعنوان پیشقراول باید با مبانی و راهبردهای رهبری خرمشهر های اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام امجدی زاده. امام جمعه رضویه صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه های علمیه تربت حیدریه به عوامل اصلی فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: با بررسی این عناصر و نگاه به آنها که در زندگی امروز تاثیر گذار است باید بدانیم که در خرمشهر های پیشروی چه باید کرد.

وی تصریح کرد: تعابیر مقام معظم رهبری به موضوعات جامعه و خرمشهر های پیش روی بدان معناست که با عوامل حماسه فتح خرمشهر بی شک می توان خرمشهر های پیش روی را فتح کرد.

امجدی زاده از اخلاص بعنوان نخستین عامل فتح خرمشهر یاد کرد و افزود: اخلاص در مجاهدان فتح خرمشهر بی نظیر بود که مردم مخلصانه مقاومت کردند و حتی درون مسجد جامع را انبار مهمات کردند و برای رضای خدا ایستادگی کردند.

امام جمعه رضویه بیان کرد: مقاومت هوشمندانه و بصیرتمندانه بعنوان دومین عنصرحماسه فتح هرمسهر است که در جریان مقاومت دو عامل اصلی وجود دارد که عمده آن ایمان به خدا و تحقق وعده الهی است که افرادی آمدند و در مسیر دینداری مقاوم بودند.

وی سومین عامل را اتحاد و انسجام عنوان کرد و گفت: در این حماسه ماندگار همه با هم اعم از قوای مسلح و نیروهای مردمی وفاق داشتند و با یک اتحاد و همدلی توانستند خرمشهر را از چنگال دشمن بعثی آزاد کنند.

عنصر ولایت پذیری چهارمین عاملی بود که امام جمعه رضویه از آن یاد کرد و گفت: شهری که بیش از 19 ماه در تصرف دشمن بعثی بود در یک عملیات 20 روزه به طور معجزه آسای آزاد شد و این بدان خاطر بود که همه نیروها تحت امر ولی فقیه زمان حرکت می کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه اعتقادی نفوذ کرده و افکار و اذهان را منحرف می کند، گفت: امروز بابد طلاب و روحانیون حوزه های علمیه پیشقراول فتح خرمشهر های اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی باشند و مدل حرکت را بر مبنای راهبردهایی که رهبری ترسیم کردند قرار دهند.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام محمد حسین عثمانی عضو بنیاد ملی نخبگان و برنده جایزه البرز تجلیل شد.

انتهای پیام /