جمعه 8 تیر 1403

خارجی‌های فوتبال ایران کمتر شدند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
خارجی‌های فوتبال ایران کمتر شدند!

سازمان لیگ تصمیم گرفت سهمیه بازیکن خارجی کمتری به باشگاه‌ها اختصاص بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، تعداد بازیکن خارجی مورد استفاده تیم‌های لیگ برتری همواره یکی از مباحث پرحاشیه در سالیان اخیر بوده که نظرات زیادی پیرامون آن وجود داشته، اما سازمان لیگ با بررسی کارشناسی تصمیم گرفت سهمیه خریدهای خارجی را کمتر از سال گذشته کند.

در فصل گذشته لیگ برتر باشگاه‌ها اجازه استفاده از 6 بازیکن خارجی داشتند که یکی از آنها الزاما باید بازیکن آسیایی بود، اما حالا یک سهمیه کم کرده و به پنج نفر رسانده است.

با این شرایط فرصت بیشتری به بازیکنان ایرانی می‌رسد تا در باشگاه‌ها حضور پیدا کنند و به نوعی برخی تیم‌ها که علاقه‌مند به مهره‌های خارجی بودند، نمی‌توانند بیش از 5 بازیکن غیر ایرانی به خدمت بگیرند که یکی از آنها نیز باید آسیایی باشد.

در بند 6 از ماده 36 قوانین جدید سازمان لیگ آمده: «تعداد سهمیه بازیکنان خارجی هر باشگاه در لیگ برتر حداکثر پنج نفر می‌باشد که یک نفر از آنها باید آسیایی (1+4) باشد. در صورتی که هر بازیکن خارجی بدون عذر پزشکی (با تشخیص ایفمارک) در کمتر از 40% دقایق (زمان) مسابقات حضور داشته باشد، برای فصل بعد به همان تعداد از سهمیه بازیکنان خارجی تیم مذکور کم می‌شود. چنانچه باشگاه از تمام ظرفیت بازیکنان خارجی با مدت قرارداد بیش از یک سال استفاده نموده باشد و امکان اجرای حکم ماده 8 مزبور به جهت تعارض با اصل لزوم قرارداد میسر نباشد، پس از پایان قرارداد با هر یک از بازیکنان خارجی، یک سهمیه کسر شده در استخدام بازیکن خارجی دیگر لحاظ خواهد شد.»