یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: نان به‌عنوان یکی از منابع غذایی اصلی، جایگاه خاصی در رژیم غذایی مردم دنیا دارد.

بهداشت نیوز نوشت: گیاه جعفری بی‌نهایت مفید بوده و حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از شما در برابر سرطان دفاع کند.

ایسنا نوشت: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که در جریان یک درگیری نوجوانی 17 ساله را در جنوب تهران به قتل رسانده بود، خبر داد.

ایلنا نوشت: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به درگیری در یکی از روستاهای بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه که منجر به کشته شدن دو نفر شد، گفت: با تلاش ماموران 14 نفر از عاملان اصلی این درگیری دستگیر شدند.

همشهری آنلاین نوشت: امروز دمای همه شهرهای ایران بالای 35 درجه سانتی گراد است که در برخی شهرها تا 49درجه سانتی گراد هم رسیده است اما در این میان برخی شهرها هستند که دمای هوا در آنها زیر 30 درجه است و به نسبت خنک‌تر هستند.

خانه ملت نوشت: نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از به مشکل خوردن صدور احکام بازنشستگی برای معلمان بازنشسته به علت پرداخت نشدن سهم صندوق بازنشستگی از معوقات سال 1400 انتقاد و تصریح کرد: آموزش و پرورش حل این موضوع را با فوریت در دستور کار خود قرار دهد تا معلمان بازنشسته از مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.

روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در پی انتشار اخباری در خصوص چگونگی تغییر نام افراد به نقل از سایت سازمان ثبت احوال کشور در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی که موجب فضاسازی رسانه ای و ایجاد نگرانی بلاموضوع و تشویش اذهان عمومی در هموطنان شریف گردیده است، اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

همشهری آنلاین نوشت: مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات بیمه سلامت پر تجویزترین داروهای مصرفی کشور را اعلام کرد. این گزارش از سوی بیمه سلامت تهیه شده که شامل بیمه اقشار کارمند و بیمه ایرانیان میشود

روزنامه خراسان نوشت: خشکی چشم می‌تواند دردسرهای زیادی برای زندگی روزمره و پیامدهای ناخوشایندی برای سلامت ما داشته باشد؛ برای همین شناخت علایم و راه‌های پیشگیری از آن ضروری است.

ایسنا به نقل از هلث نوشت: نوشیدن این آب میوه غیر معمول می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

ایرنا نوشت: رییس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌هایی از قبیل HPV و آنفلوانزا نیز در کشور تولید شده و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در شرف تولید و ورود به بازار هستند.

یک تیم تحقیقاتی چینی بر این باور است که ارتفاع برف در کوه اورست عمیق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شده‌است، خوانش‌های راداری که در طول یک سفر در امتداد شیب شمالی گرفته شده نشان می‌دهد ارتفاع برف در برخی نقاط بیش از 9 متر است.

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به وزش بادهای 120 روزه در شرق کشور، وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.

ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت: امدادگران اسپانیایی می‌گویند که در آب‌های نزدیک به جزایر قناری در جستجوی قایقی حامل بیش از 200 مهاجر هستند که بیش از یک هفته پیش ناپدید شده است.

ایسنا نوشت: رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را درباره نحوه رانندگی مردان و زنان و میزان قصور هر یک در وقوع تصادفات جرحی و خسارتی ارائه کرد.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان و همچنین افزایش دما تا 40 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.