یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

کمی غیر متعارف است که فردی در خصوص گذشته مطالعه کند و حوزه آینده اظهارنظر کند؛ با این‌حال دیرینه‌شناسان خود را در این مسیر قرار داده‌اند تا با بررسی تغییر زندگی در طول زمان، به این پرسش پاسخ دهند که گونه‌های حیوانی در میلیون‌ها سال آینده به چه شکلی در خواهند آمد.

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز و فردا (2 و 3 مردادماه) در ساعت‌های بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات استان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. طی پنج روز آینده نیز تداوم نسبی هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا نوشت: رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا شرایط معافیت از سربازی مشمولان دارای فرزند را تشریح کرد.

فارس نوشت: تابش فرابنفش در برخی از مراکز استان‌های ایران از جمله تهران و اهواز به سطح بسیار زیاد رسیده و مطابق توصیه کارشناسان، اگر در خارج از منزل کار می‌کنید یا وقت خود را سپری می‌کنید، لباس محافظ UV بپوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ایسنا نوشت: رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت بحرانی فرونشست اتوبان آزادگان بر ضرورت اقدام آنی در این حوزه تاکید کرد.

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه تهیه کنندگان نذورات رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد اولیه و نیز نحوه سرو کردن نذورات را مد نظر داشته باشند، می‌گوید: مصرف نذورات چرب، شور و شیرین برای افرادی که قند، چربی و فشار خون بالا دارند می تواند با مخاطراتی همراه باشد. طی راهپیمایی های عزاداری هم این افراد نباید از نوشیدنی های شیرین نذری مصرف کنند....

روزنامه خراسان نوشت: شاید همیشه فکر کنید که پرتقال بالاترین ویتامین C را دربین خوردنی‌ها دارد؛ اما جالب است بدانید که گیاهی وجود دارد که 3 برابر پرتقال، ویتامین C دارد.

یک فعال گردشگری در شهر یزد نسبت به خشک شدن درختان یک باغ پلمپ شده هشدار داد.

تسنیم نوشت: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فروشندگان لباس‌های نامتعارف محرمی خبر داد و گفت: متهمین در قالب بیش از 15 صفحه اینستاگرامی لباس‌هایی را با طرح‌های تبلیغ مواد مخدر، مشروبات الکلی و آیین شیطان‌پرستی، فرقه‌های ضاله و انحرافی به فروش می‌رساندند.

ایسنا نوشت: درحالی در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه «تنها یک نفر در امتحانات نهایی امسال در بین سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی معدل 20 کسب کرده» منتشر شده که به زعم معاون وزیرآموزش و پرورش، نتایج «تقریبا» گواه همین امر است این در حالیست که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، این ادعا را رد یا تایید نمی‌کند.

ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت: رسانه‌های دولتی چین گزارش می‌دهند که دستکم 11 نفر پس از حادثه ریزش سقف سالن ورزش یک مدرسه در حالیکه یک تیم والیبال دختران در حال تمرین در آن بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه ایران نوشت: با شکسته شدن حکم اعدام پسر شیطان صفت که متهم است پس از تعارف آبمیوه مسموم، دختر جوان را به تله شیطانی انداخته و آزار داده است، وی بار دیگر در دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع می‌کند.

سلامت نیوز نوشت: فیبر علاوه بر حفظ وزن، می‌تواند در مهار قند خون، کنترل بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و... کمک کند؛ پس مهم است منابع فیبر را در برنامه غذایی‌مان بگنجانیم

ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت: در پی غرق شدن یک کشتی در نزدیکی جزیره «سولاوسی» اندونزی، دستکم 15 نفر کشته و 19 نفر دیگر نیز ناپدید شدند.

ایسنا به نقل از هلث نوشت: خوردن صبحانه قبل از ساعت 8صبح از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می‌کند.

ایسنا به نقل از «ایندیا تودی» نوشت: در پی سقوط یک دستگاه اتوبوس در برکه‌ای در کنار یک جاده در بنگلادش، 17 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.