پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

خبرها از قریب‌الوقوع بودن توافق جنسیس با لوسید برای استفاده از موتورهای برقی این کمپانی حکایت دارند. عربستان سعودی 60 درصد از سهام لوسید را در اختیار دارد.

باتوجه به تعطیلی دوشنبه و سه شنبه، 14 و 15خرداد، آیا چهارشنبه 16خرداد نیز تعطیل خواهد بود؟

قیمت خودرو امروز، شنبه، 12 خرداد 1403، در بیشتر محصولات داخلی و مونتاژی با نوسان زیادی گزارش می‌شود. همچنین پیکاپ فوتون (دیزل)، محصول ایران خودرو رشد 70 میلیون تومان را تجربه کرد.

قیمت دلار روز شنبه همزمان با بازگشایی بازارها در دومین روز هفته بدون تغییر در روند رنج معامله شد. با وجود اینکه اخبار سیاسی حکایت از ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران دارد و تحریم‌های جدید علیه یک فرد و چهار نهاد ایرانی مرتبط با سازمان صنایع هوافضا توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا وضع شده است، اما بازار ارز با ارزپاشی سیاست‌گذار همچنان در روند رنج قرار دارد.

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در نخستین روز هفته برخلاف روند رنج دلار، کاهشی شد. بازار طلا با افت ارزش اونس جهانی طلا همراه شد. معامله‌گران نوسانات کاهشی این بازار را محدود می‌دانند، اما معتقدند روند رفت و برگشتی قیمت در بازار طلا فعالان را در لاک احتیاطی قرار داده است.

قیمت کنسرو ماهی تن از سال 91 تا امروز حدود 1800 درصد افزایش پیدا کرده است. این امر باعث حذف این محصول از سبد بسیاری از خانواده‌های ایرانی شده است.

بعد از 6 سال رسماً نرخ ارز 4200 تومانی از سایت بانک مرکزی پاک شد و نرخ 37 هزار تومانی جایگزین آن شد؛ بانک مرکزی می‌گوید این نرخ موزون است و صرفا مبنای محاسباتی دارد.

طبق خبرهای رسیده برای هر نفر 220 هزار تومان یارانه کالابرگی و 300 هزار تومان یارانه نقدی جمعا 520 هزار تومان در حساب افراد می نشیند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: مردم انتظار کاهش قیمت طلا را نداشته باشند زیرا قیمت‌ها طی یک ماه گذشته تغییر خاصی نداشته اند.

دیوان عدالت اداری در رأی اخیر خود، بخشی از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را که به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می‌داد سیم‌کارت‌های بدون استفاده را پس از 6 ماه مسدود و سلب امتیاز کنند، ابطال کرد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت 53 قلم از کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در اردیبهشت ماه منتشر شده که بر اساس آن بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند، گاو و گوساله بوده و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گروه مرغ ماشینی است.

منتخب مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون عمران مجلس گذشته از تعیین سقف اجاره‌بها در هر شهر و استان براساس نرخ تورم همان منطقه خبر داد.

دبیرکل اتاق اصناف با بیان اینکه قیمت نان طی 4 سال گذشته افزایش نیافته است، گفت: پس از مصوبه دستورالعمل فروش اینترنتی نان قیمت‌ها کاهشی یا افزایشی نمی شود.

سید حمید حسینی گفت: مهمترین اولویت دولت چهاردهم باید رسیدگی به معیشت مردم باشد. از این رو لازم است دولت چهاردهم بتواند با تدابیری کاهش ارزش پول ملی و تورم را مهار کند.

بر اساس، تبصره ماده 13 قانون بودجه 1403 مقرر شد تا 200 همت به تسهیلات ویژه اختصاص یابد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: در پروازهای بازه اربعین حسینی واگذاری پروازها از طرف شرکت های هواپیمایی به چارترکنندگان و عرضه چارتری بلیت در مسیر عتبات عالیات ممنوع است و عرضه و فروش بلیت می بایست از طریق کانال های شفاف و از طریق عرضه به عموم صورت گیرد.