پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در هفته اخیر و همزمان با تداوم ریزش شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران نیز ادامه داشت.

اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اعلام کرد، امسال هیچ ممنوعیتی از سوی عراق برای صادرات تخم‌مرغ نداشتیم و این محصول به صورت منظم و روزانه در حال صادر به این کشور است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی، با اشاره به «افزایش جریان‌های حرکتی مهاجران به ویژه اتباع غیرمجاز خارجی»، نسبت به افزایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کشور اظهار نگرانی کرد.

قیمت طلا و سکه در هفته ابتدایی خرداد نوسانات رفت و برگشتی زیادی در محدوده مشخصی داشت. در حال که کارشناسان اقتصادی روند قیمت طلای جهانی را صعودی پیش‌بینی می‌کنند و روز جمعه روند این فاکتور تاثیرگذار بر بازار داخلی صعودی است آیا در شروع هفته اثر افزایشی بر روند قیمت بازار طلا می‌گذارد؟

این روزها یک نگاه معامله گران به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است. اگر دولت چهاردهم ادامه دهنده راه دولت ابراهیم رییسی باشد برای فعالان اقتصادی پیام روشنی دارد. اما اگر دولت چهاردهم دولتی میانه رو باشد، واکنش بازار متفاوت خواهد بود.

داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در فروردین امسال، بیشترین تعداد معامله آپارتمان مسکونی در تهران برای واحدهایی بوده که حداکثر پنج سال عمر داشتند.

به گفته مدیرعامل هوآوی، چهارمین جوینت ونچر و همکاری این شرکت با یک خودروساز چینی، قصد رقابت با خودروسازان بزرگی مانند مرسدس بنز و رولزرویس را دارد!

سرانه مصرف لبنیات از 130 کیلوگرم در سال 1389 به 55 کیلوگرم در سال جاری رسیده است. علت این اتفاق توسط سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌های تولید بیان شده است.

شورای مسکن استان تهران سقف اجاره بها برای شهر تهران را تهیه و به وزارت راه و شهرسازی برای ابلاغ ارائه کرد و جزییات نشان می دهد که سقف اجاره بها در حد نرخ تورم است.

بازارهای چهارگانه سرمایه‌گذاری در ایران در هفته منتهی به یازدهم خرداد ماه توانستند تا حدی بازیابی موقعیت ماندگاری در وضعیت کنونی را بازیابی کنند و رشد اندک قیمت‌ها در بازارها سبب شد سرمایه‌گذاران بالاخره از مهلکه زیان رهایی یابد.

تغییر ساعت کار ادارات از 15 خرداد تصویب شد.

پس از هشدار بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر رعایت سود اعلامی از سوی شورای پول و اعتبار برای پرداخت ب سپرده‌های بانکی این بار سازمان بازرسی کل کشور به بانک‌های متخلف هشدار داد.

با توجه به تفسیر سازمان توسعه تجارت در خصوص عدم ممنوعیت واردات آیفون 13 و مدل‌های قدیمی‌تر، می‌توان نتیجه گرفت که نرخ حقوق ورودی آنها باید متناسب با سایر تلفن‌های بالای 600 دلار و برابر 28 درصد تعیین شود.

قیمت سیمان امروز، جمعه، 11 خرداد 1403، اعلام شد. این محصول با همان نرخ گذشته در حال خرید و فروش است و نوسانی ندارد.

استراتژی رولزرویس مبنی بر ایجاد تغییرات حداقلی در زمان فیس لیفت چند سالی است که همچنان وجود دارد. این تغییرات محدود اخیراً در مدل‌هایی مانند فانتوم و کولینان دیده شد و اکنون نوبت به مدل گوست رسیده است.

قیمت خودرو امروز، جمعه 11 خرداد 1403 با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد، اما روند بازار خودرو برای هفته آینده چگونه خواهد بود؟