پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص قطع چند دقیقه‌ای برق در ستاد انتخابات کشور که در زمان سخنرانی برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حواشی به‌همراه داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

قیمت طلا در روز جمعه (31 مه) و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت و در مسیر چهارمین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر یک قرائت کلیدی تورم در ایالات‌متحده بودند که بینش بیشتری در مورد مسیر سیاست فدرال‌رزرو ارائه دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل توانیر گفت: 300 دستگاه خودروی اتوماتیک ایرانی مانند دنا، 207 و تارا نیز پیش بینی شده که مشترکان می توانند با کسب و جمع آوری امتیاز از محل کاهش مصرف برق، در قرعه کشی این محصولات نیز شرکت کنند.

مرکز آمار هنگام اعلام نرخ بیکاری، «فاصله اطمینان» آن را که نشان‌دهنده میزان خطای احتمالی است اعلام می‌کند. این فاصله در برخی استان‌ها نزدیک به 4 واحد درصد است و می‌تواند نرخ بیکاری آن استان را به این اندازه دچار اختلاف کند.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

در بخشنامه جدید وزارت کار آمده است، در رابطه کارگری و کارفرمایی مشمولان قانون کار، درصورتی که اختلافی در خصوص پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به‌وجود آید، کارگر باید علیه پیمانکار دادخواست تنظیم نماید.

مانند بوگاتی ویرون، مدل شیرون نیز نسخه‌های ویژه و تک ساخت بیشتری از آن چیزی که انتظار داشتیم، داشته است. بااین‌حال، همه‌چیز امروز به پایان می‌رسد، چرا که بوگاتی بالاخره از شیرون نهایی رونمایی کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 9 خرداد ماه به 23.61 درصد رسید.

دلار که بالاخره پس از مدتها از کانال 60 هزار تومان دل کنده است، در هفته‌ی که گذشت با پیشروی اندک در کانال 50هزار تومان، در محدوده قیمتی 58 هزار تومان ایستاد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی 12 روز گذشته اونس طلا از 2 هزار و 421 دلار، در حدود 104 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های انجام شده، بهبود شاخص‌های اقتصادی ادامه دارد.

وقتی عبارت گران‌ترین خودروی جهان به گوشمان می‌خورد، احتمالاً ناخودآگاه ذهنمان به سمت برندهای مثل بوگاتی، رولزرویس و کونیگزگ و غیره می‌رود. اما در این میان، خودروهای کلاسیک و فوق کمیاب حرف اول را در جهان می‌زنند و حتی اجازه خودنمایی هم به بزرگان این صنعت نمی‌دهند.

وزیر نیرو با اشاره به صعودی شدن روند مصرف برق کشور گفت: براساس مصوبه هیات دولت، ساعت کار ادارات از 15 خرداد، 6 صبح تا 13 خواهد بود.

بازار خودرو در طول یک هفته گذشته شاهد ریزش 5 تا 70 میلیون تومانی قیمت‌ها بودیم.

براساس داده‌های اداره مهاجرت ترکیه تا 23 مه (3 خرداد) در مجموع بیش از یک میلیون و 125 هزار شهروند خارجی با دریافت اجازه اقامت در ترکیه زندگی می‌کنند. از این میان، نزدیک به 596 هزار کارت اقامت اعطا شده برای شهروندان خارجی به صورت کوتاه مدت بوده و بیش از 174 هزار تبعه خارجی نیز با کارت اقامت دانشجویی و آموزشی در ترکیه به سر می‌برند.