چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

پدرام پورامیری در نخستین فیلم مستقل خود با تهیه کنندگی مجتبی رشوند، در حالی پیش تولید این فیلم را شروع کرده که رضا عطاران در این فیلم، نقش مردی را بازی خواهد کرد که به‌دلیل شباهت به صدام از او می‌خواهند تا نقش بدل او را ایفا کند!

سارا و نیکا فرقانی اصل، بازیگران نقش سارا و نیکا در سریال پایتخت در پاسخ به سوالی درباره زمان بازگشت شان به ایران و حضور در فصل 7 سریال پایتخت گفته اند که هنوز بلاتکلیف هستند و جوابی برای این سوال ندارند.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ازدیاد جمعیت وابستگی زیادی به اقتصاد هم دارد و باید این را در نظر گرفت که خیلی از افراد هستند به خاطر مسائل اقتصادی دست به فرزندآوری یا فرزندآوری بیشتر نمی زنند، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیزهای دیگر که تأمین کننده کودک است، اینها هم باید مدنظر دولت باشد.

مرحوم جواد بدیع‌زاده از خوانندگان و آهنگسازان قدیمی ایرانی، نخستین کسی است که آوازش از رادیو پخش می‌شود. به گفته او: «مرحوم قمر هم اولین بانویی بود که رادیو صدایش را پخش کرد و ترانه مرغ سحر او بیش از حد انتظار مورد توجه مردم قرار گرفت. اولین شخصیت‌هایی که در رادیو به فعالیت پرداختند مرحوم صبا نوازنده ویولن، مرتض نی‌داود نوازنده تار و حبیب سماعی نوازنده سنتور و حسین تهرانی نوازنده ضرب...

نیکلاس کیج و جان تراولتا در فیلم «تغییر چهره 2» جلوی دوربین می‌روند.

جشنواره فیلم کن 2024 فیلم‌های جدیدی را به بخش رقابتی و دیگر بخش‌های این دوره افزود.

مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسؤول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» از تخریب ساختمان مجاور و نادیده‌گرفتن طرح توسعه این بنای ملی ابراز تاسف کرد و خواستار رسیدگی سازمان میراث فرهنگی به این موضوع شد.

سریال «سلطان نانوایی؛ کیم تاک گو» که با عنوان «نان، عشق و رویاها» نیز شناخته می‌شود، در سال 2010 در 30 قسمت پخش شد و توانست رکورد خیره‌کننده 50 درصد بیننده در کشور کره را به دست بیاورد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در دومین اکران مردمی خود شب گذشته 2 اردیبهشت میزبان مخاطبان در لوتوس مال شد.

جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره لاکنو هند به «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی زاده از ایران رسید.

سفر رئیسی به پاکستان، واگراری سرخابی ها، نقد معیشت مردم و... از موضوعات روزنامه های امروز هستند.

در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال سازیی نیستند که بتوان به تولیدات شان "اثر هنری" و یا "فیلم ماندگار" نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان...

سارا و نیکا فرقانی اصل، بازیگران نقش سارا و نیکا در سریال پایتخت در پاسخ به سوالی در باره زمان بازگشت شان به ایران و حضور در فصل 7 سریال پایتخت گفته اند که هنوز بلاتکلیف هستند و جوابی برای این سوال ندارند.

جزییات برگزاری اولین جشنواره فیلم اقوام ایرانی امروز سوم اردیبهشت در یک نشست خبری تشریح و بر این نکته تاکید شد که این رویداد در راستای نمایش وحدت و انسجام ملی در سینما برگزار می‌شود.

کامبیز نوروزی معتقد است اینکه وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی به معنای ارزیابی مثبت‌بینندگان نیست و بسیاری از اوقات کاربران شبکه‌های اجتماعی از این طریق اشکالات و انتقادات را بیان می‌کنند.

رشته استوری‌های هوتن شکیبا بازیگر کاراکتر حبیب در سریال خاطره انگیز لیسانسه‌ها پربازدید شد.