جمعه 14 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

مشرق نوشت: آزادسازی خرمشهر در 3 خرداد سال1361 از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است.

بازتاب تغییر دبیر شورایعالی امنیت ملی، ابقای قالیباف بر ریاست مجلس، دستاورد سفر رئیسی و... از تیترهای مطبوعات امروز است.

همشهری آنلاین نوشت: حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده سینما و مدیر پخش فیلم، بحث ارتقای استاندارد و کیفیت برنامه‌ها را از ضروریات پیشرفت شبکه نمایش خانگی می‌گوید: «هر مدیومی برای موفقیت، پیشرفت و جلب رضایت مخاطب نباید از توجه به کیفیت غافل باشد.»

در آستانه سالگرد درگذشت سید محمود دعایی، مراسم یادبود این چهره فرهنگی روز سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 14:30 تا 17 در مکان سالن زنده‌یاد سید محمود دعایی واقع در بلوار میرداماد، خیابان مصدق (نفت جنوبی)، موسسه اطلاعات برگزار می‌شود.

سیاوش طهمورث از معایب شهرت می‌گوید و باور دارد وقتی همه شما را دیدند مسئولیت شما زیادتر می‌شود و هیچ‌گونه کار خلاف کوچک را نمی‌توان انجام داد، حتی نمی‌توان از چراغ قرمز هم رد شد. شهرت فقط مسئولیت ایجاد می‌کند و به همین دلیلم هست که باید کاری بکنیم که خطا نباشد. ما شهرت را به اشتباه استفاده می‌کنیم و فکر می‌کنیم باید پز بدهیم که معروف هستیم.

فیلمبرداری فصل دوم سریال زخم کاری با نام «بازگشت» آغاز شد.

ایرنا نوشت: عمر خیرت Omar Khairat نوازنده تحسین شده مصری، آهنگساز، پیانیست، سرپرست و بنیانگذار گروه «عمر خیرات» از سوی هفتمین جایزه کتاب شیخ زاید به عنوان شخصیت فرهنگی سال معرفی شد.

گرچه کارگردانان انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» در سر سودای ساخت انیمیشنی داشتند که با اقبال روبه رو شود و اگرچه این اتفاق افتاد، اما در واقع کمترین خلاقیت را نسبت به سری‌های گذشته خود داشته است و تلاش آنها برای ایجاد فضای جدید بی نتیجه بود.

مهر نوشت: تاکنون 2 فیلم موفق شدند تا با کسب امتیاز 3 از 4 بیشترین توجه منتقدان کن را به خود جلب کنند.

قسمت هشتم «بی واسطه» امروز با حضور کاپیتان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور روی آنتن شبکه یک می‌رود.

کارگردان فیلم «پروا» گفت: این دومین فیلم من بعد از «اگزما» بود که با حسام (محمودی) کار کردم. واقعا در دو فیلمم رفاقت کرد و انرژی گذاشت و من همیشه مدیونش هستم و امیدوارم ما را حلال کند که نتوانستیم فیلم را زودتر اکران کنیم تا در کنار ما فیلم را ببیند.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در دومین روز خود میزبان 3 نمایش از تبریز و یک نمایش از مشهد است.

مبلغ نوشت: تفکر صدرایی با فروبستگی کنونی‌اش به سلوک بی‌بنیادی بدل گشته است که نه‌تنها از مواجهه واقع‌گرایانه با جهانِ معاصرمی‌پرهیزد، بلکه از هرگونه دگراندیشی درباب هستی، امر این‌جهانی، مدرنیته و توسعه‌یافتگی رویگردان است، چیزی که لازمه‌اش همانا طیفیی دیدن حقیقت به مثابه شیوه سلوک صدرالمتالهین است که اینک به‌تمامی فراموش گشته است.

برنامه رادیویی نغمه صحت به تهیه‌کنندگی سارا شریفی و کارشناسی و اجرای میترا بهرامی موضوع موسیقی درمانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

2 نمایش «ساپو» به کارگردانی محمدامین سعدی و «برف شادی» به کارگردانی رضا حسین‌زاده در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌روند.

همایون اسعدیان کارگاه یک روزه آموزش کارگردانی را در موزه سینما برگزار می‌کند.