سه‌شنبه 3 مهر 1403

خبر بد درباره قربانیان کرونا در آمریکا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
خبر بد درباره قربانیان کرونا در آمریکا

اقتصادنیوز: همزمان با آغاز فصل سرما و افزایش احتمال انتقال کرونا در آمریکا، شمار قربانیان کووید -19 در ایالات متحده از 800 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شمار قربانیان کرونا در آمریکا امروز (یک‌شنبه) و همزمان با شیوع سویه امیکرون این ویروس از مرز 800 هزار نفر عبور کرد.

رویترز گزارش داد، در حالی که زمستان در این کشور آغاز شده و سویه امیکرون در آمریکا با سرعت بیشتری در حال انتقال است، تعداد مرگ‌ومیر کرونایی در این کشور از جمعیت کل ایالت «داکوتای شمالی» هم بیشتر شده است.

همچنین علی‌رغم وجود واکسن و تزریق به شهروندان در آمریکا، به دلیل شیوع گونه‌هایی از جمله امیکرون و دلتا، تعداد جانباختگان کرونایی در این کشور به نسبت سال 2020 بسیار بیشتر است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، بیشتر از 450 هزار نفر در آمریکا جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست دادند، به عبارتی 57 درصد کل مرگ‌ومیر کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا در سال جاری بوده است.

کارشناسان می‌گویند بیشتر جانباختگان کرونایی در سال جاری میان افراد واکسینه نشده بوده است، همچنین شمار قربانیان کرونا در این کشور طرف مدت 111 روز از 600 هزار نفر به 700 هزار نفر رسید، اما برای رسیدن به 800 هزار نفر تنها 73 روز زمان برد.

براساس تحلیلی که از سوی رویترز انجام شده است، در 11 ماه گذشته کشور‌های دیگر به نسبت جمعیت خود قربانیان کرونایی کمتری داشتند.

تعداد جانباختگان کرونایی در آمریکا از کشور همسایه‌اش یعنی کانادا 3 برابر بیشتر و از ژاپن 11 برابر بیشتر بوده است. همچنین تاکنون آمریکا بالاترین میزان مرگ‌ومیر کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در کل جهان را داراست.

بیانیه مشترک سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی، شیوع کرونا را عامل اختلال در خدمات بهداشتی در جهان دانسته و وضعیت کنونی اقتصاد جهان را در بدترین شرایط پس از دهه 1930 عنوان کرده است.

پیشتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره سرعت بالای سرایت سویه امیکرون هشدار داده و اقدامات برخی کشور‌ها را با عنوان آپارتاید مسافرتی به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

اما در مقابل «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید، گفت: «دانشمندان برای مطالعه بیشتر سویه امیکرون به زمان بیشتری نیاز دارند، ولی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ممکن است این سویه کرونا نسبت به نوع دلتا خطر کمتری داشته باشد، علی رغم اینکه میزان بستری‌ها در بیمارستان همچنان بالا است.»

همچنین بخوانید