دوشنبه 2 مهر 1403

خبر مهم درباره یارانه | یارانه ها را می توانید یک ماه زودتر دریافت کنید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر مهم درباره یارانه | یارانه ها را می توانید یک ماه زودتر دریافت کنید

خاندوزی: یارانه نقدی حذف نمی‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر یارانه نقدی حذف نمی‌شود، اما مردم این امکان را خواهند داشت یک ماه زودتر یارانه خود را برای خرید 10 قلم کالا دریافت کنند.

احسان خاندوزی گفت: برای دو میلیون متقاضی صندوق بازنشستگی و فولادی تا پایان عید فطر اعتبار خرید تا سقف 10 میلیون تومان بدون مراجعه و بدون اخد ضامن در نظرگرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، فراگیری کالا برگ الکترونیکی در تمامی کشور فراهم شده است و در حال حاضر کالا برگ به شکل اختیاری، اما فراگیر است و بعد از طی دوره آزمایشی این امکان فراهم شده است در حال حاضر یارانه نقدی حذف نمی‌شود، اما مردم این امکان را خواهند داشت یک ماه زودتر یارانه خود را برای خرید 10 قلم کالا دریافت کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد وضعیت اقتصاد ایران در سال 1401 اظهار کرد: حتما انصاف ایجاب می‌کند که نقاط ضعف و قوت را با هم ببینیم و من به عنوان سخنگوی دولت فهرست هر دو موارد را همراه با تدابیر دولت برای علاج آن‌ها خواهم گفت.

بر مبنای آمار 6 ماهه بانک مرکزی نیز رسما نرخ رشد اقتصادی ما 2.7 درصد بود

او افزود: امسال بخش واقعی اقتصاد ایران شاهد اتفاقات مبارک و شروع‌های بسیار امیدبخشی نسبت به گذشته بود. در رشد اقتصادی سال 1401 مسیر رشد سال قبل را دنبال کردیم.

وی ادامه داد: اگر مبنای آمار 9 ماهه مرگز آمار را پایه قرار دهیم در 9 ماهه امسال نرخ رشد 3.3 درصدی در اقتصاد ایران رخ داد که بدون محاسبه نفت 2.9 درصد است.

خاندوزی افزود: بر مبنای آمار 6 ماهه بانک مرکزی نیز رسما نرخ رشد اقتصادی ما 2.7 درصد بود. در صنایع 3.8 درصد، کشاورزی 6.1 درصدی و در بخش مستقل صنعت 5.8 درصد رشد را داشتیم.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری‌ها که جزء روند‌های منفی از سال 97 به بعد بود شاهد رشد سرمایه گذاری را 3.9 درصد رشد را در 6 ماهه داشتیم، این عدد سال قبل منفی 6.4 درصد بود.

هم اکنون دیگران می خوانند 16 اسفند 1401 - 14:13

بیشتر بخوانید

خبر مهم درباره یارانه | یارانه ها را می توانید یک ماه زودتر دریافت کنید 2