سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

خدابخشی: امیدوارم بهترین نتیجه را در قونیه کسب کنم / مسابقات کشورهای اسلامی دست کمی از جهانی ندارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
خدابخشی: امیدوارم بهترین نتیجه را در قونیه کسب کنم / مسابقات کشورهای اسلامی دست کمی از جهانی ندارد

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: با تمریناتی که پشت سر گذاشتم در شرایط خوبی قرار دارم و امیدوارم بهترین نتیجه را در قونیه کسب کنم.

- اخبار ورزشی -

مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط خود در آستانه اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر با تمریناتی که پشت سر گذاشتم، در شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم در قونیه بهترین نتیجه را کسب کنم.

وی در خصوص سطح مسابقات کشورهای اسلامی گفت: به نظر من شاید سطح این مسابقات از جهانی نیز بالاتر باشد. در وزن 84- کیلوگرم اکثر خوب‌های دنیا در مسابقات حضور دارند و شاید تنها چند کاراته‌کا اروپایی در مسابقات غایب باشند و همین باعث می‌شود که این مسابقات دست کمی از جهانی نداشته باشد. در آنالیزی که با مربیان در خصوص اوزان مختلف داشتیم، از وزن 60- کیلوگرم تا 84+ کیلوگرم تقریباً اکثر خوب‌های دنیا در مسابقات حضور دارند که اکثراً مدال‌آور جهانی و المپیک هستند.

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص انگیزه‌های خود گفت: در تمام مسابقات با انگیزه شرکت می‌کنم و اعتقاد دارم ورزشکاری که انگیزه نداشته باشد، نباید ورزش و در مسابقات شرکت کند. برای این مسابقات نیز اهدافی دارم و امیدوارم خدا کمک کند تا جواب زحمات مربیان و دعای خیر مردم را بدهیم.

خدابخشی در خصوص شرایط سایر تیم اعزامی تاکید کرد: تیم عالی است و واقعاً غیر از کم دیدن میدان، هیچ کم و کسری ندارد. از سال 2019 مسابقه ندادم و فقط در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان در بخش تیمی مبارزه کردم. شرایط مسابقات تیمی و انفرادی نیز از زمین تا آسمان فرق می‌کند. با این حال این تیم در آینده نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جز بهترین تیم‌های دنیا است. البته ما تیم جدید و قدیم نداریم و بچه‌های باتجربه‌تر نیز در حال تمرین هستند و در انتخابی‌ها نیز با هم بودیم و در اردو نیز در کنار هم تمرین کردیم.

وی در خصوص اینکه اصلاً فاصله‌ای میان بازیکنان باتجربه و جوانتر در تیم ملی ایجاد شده است، گفت: اختلاف نظر صد در صد هست و این اختلاف نظر در خانواده‌های کوچک تک‌تک ما نیز وجود دارد، اما چه من باشم یا کاراته‌کایی دیگر همه یک هدف داریم و تلاش می‌کنیم پرچم ایران را بالا ببریم.

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص توقعات از رشته کاراته در مسابقاتی مانند بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی افزود: تیم ما جوان است و انگیزه‌مان نیز بسیار بالا است، اما نتیجه دست خدا است. تا جایی که توان داشتیم تلاش کردیم و امیدوارم مردم دعا کنند تا بتوانیم هر چه که خیر است را رقم بزنیم.

خدابخشی در پایان در خصوص کسب مدال گفت: در همه مسابقات سعی می‌کنم بهترین خدابخشی را به نمایش بگذارم. به قونیه نیز می‌روم که نتیجه زحماتم را بگیرم، اما همه چیز دست خدا است. شرایط سخت است و ما چند وقتی است که مسابقه ندادیم و در مسابقات بین‌المللی رشته‌ای مانند کاراته نیز داوری آن سلیقه‌ای است. وقتی در مسابقات حضور نداشته باشید و در دید داوران قرار نگیرید با کاراته‌کایی که در هر مسابقات شرکت کند و داوران با تکنیک‌های او آشنا باشند، تفاوت‌هایی در دید داوران خواهید داشت.

مسکینی: ثابت می‌کنم بهترین 60 کیلوگرم دنیا چه کسی است / برخی اوزان کشورهای اسلامی تفاوتی با جهانی ندارد