سه‌شنبه 1 خرداد 1403

خراسان جنوبی رتبه اول اجرای آبیاری نوین را در کشور کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان جنوبی رتبه اول اجرای آبیاری نوین را در کشور کسب کرد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان به لحاظ پروژه‌های در حال اجرا و عملکرد کل سامانه‌های نوین آبیاری رتبه اول را تا پایان اردیبهشت 1401 در سطح کشور کسب کرده است.

مهدی جعفری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: 611 هکتار آبیاری نوین از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت در اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری براساس اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با اجرای 611 هکتار حجم کار، خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را تا پایان اردیبهشت ماه کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح را بیش از 9 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم‌فشار حداکثر 15 میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر 40 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی از تجهیز 35 هزار و 658 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد و افزود: چهار هزار و 808 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در سال گذشته به آبیاری نوین مجهز شدند.

جعفری بیان کرد: در حال حاضر 11 هزار و 895 هکتار پروژه سامانه نوین آبیاری در استان خراسان جنوبی در حال اجرا است.

مجموع اراضی آبی استان خراسان جنوبی 141 هزار هکتار است که امکان اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از 80 درصد این اراضی وجود دارد.

برچسب‌ها