چهارشنبه 18 مهر 1403

خسارت زلزله 5.2 ریشتری به مسکن مهر گچساران جزئی بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خسارت زلزله 5.2 ریشتری به مسکن مهر گچساران جزئی بود

گچساران - ایرنا - مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد خسارت زلزله 5.2 ریشتری به مسکن مهر در گچساران جزئی بوده است.

پژمان نیک اقبالی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره مطلبی درباره خسارت به مسکن مهر این شهرستان بر اثر زلزله چند روز اخیر اظهار داشت: خسارت های وارد شده به مسکن مهر گچساران محدود به چند واحد مسکونی و در حد ترک های جزئی یا ریزش سفیدکاری بوده است.

وی بیان کرد: افرادی که واحدهای مسکونی مسکن مهر آنان بر اثر زلزله یا هر عامل دیگری آسیب دیده و نیازمند تسهیلات بانکی برای تعمیر هستند می توانند به بانک مسکن مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برای تعمیر واحدهای مسکن مهر به مالکانی که اقساط قبلی خود را به موقع پرداخت کرده باشند تسهیلات ارزان قیمت بانکی تا سقف 400 میلیون ریال اعطاء می شود.

نیک اقبالی عنوان کرد: شهرستان گچساران 2هزار و 652 واحد مسکن مهر دارد که از این تعداد یک هزار و977 واحد تحویل داده شده است.

نیک اقبالی گفت:397 واحد مسکن مهر این شهرستان نیز هم اکنون در حال واگذاری است.

زلزله ای به قدرت 5.2 ریشتر ساعت 13 و 41دقیقه و ثانیه 27 روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق 10کیلومتری زمین شهر دوگنبدان را لرزاند.

پیش از این استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که بیش از یک هزار واحد مسکونی در اثر زمین لرزه‌5.2 ریشتری در شهر دوگنبدان دچار خسارت شدند.

حسین کلانتری در بازدید از مناطق زلزله دیده گچساران افزود: این تعداد از واحدهای مسکونی در روستاها و بافت فرسوده دوگنبدان بین 10تا 40 درصد خسارت دیده اند.

شهر 100 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*