شنبه 29 اردیبهشت 1403

خطیب جمعه تهران: ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده 100 شهرداری است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
خطیب جمعه تهران: ریشه متروپل‌ها کمیسیون ماده 100 شهرداری است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علی اکبری در خطبه های امروز (27 خرداد) نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از مصادیق ویژه تقوا در آیه کریمه 6 سوره مبارک حجرات آمده است. دعوت خدای متعال از مومنان که با سطحی نگری در برابر اخبار مقابله کنند و تامل داشته باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است. همیشه این حالت تبین پیش برنده و حفظ کننده است، اما برای زمانه ما که عصر اطلاعات و فناوری های نو است و انبوه اطلاعات بر سر مردم می بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از زمانه ماست و هر روز ارتباط مردم با این فضا بیشتر و بیشتر می شود و زیست بشر معاصر تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است. وی افزود: انسان مومن باید به تقوای رسانه ای مجهز شود و از منافع این محیط اطلاعاتی نو و خبررسانی های نو استفاده کند.

حاج علی اکبری ادامه داد: زودباروری و ظاهربینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری و خود عالم‌پنداری این ها زمنیه های خاطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات امنیتی قرار می دهد و هم فرد مومن را گرفتار آسیب های زیادی می کند.

وی افزود: گاهی در برابر فراوانی های خبر، و فیلم و عکس و همچنین دلباختگی لحظه ای در برابر پیام ها باعث می شود افراد ساده انگار و ساده بین، پل اطلاعاتی برای نقل و اشاعه آن چه که دشمنان می خواهند، می شود.

ادامه دارد...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید نمازجمعه تهران محمدجواد حاج علی اکبری شایعه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است