یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

خلیج فارس

خلیج فارس

وب‌گاه خبر آنلاین

بارشی که در استان‌های جنوبی و شهرهای عربی حاشیه خلیج فارس رخ داده کاملا طبیعی است و هیچ ربطی به بارورسازی ابرها به شکل وسیع در این مناطق ندارد. چرا که چنین بارورسازی اساسا از عهده بشر خارج است.

وب‌گاه گسترش

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است که بسته پرتفوی سهام عدالت به زودی به هیات واگذاری و هیات دولت ارائه خواهد شد و در امسال حدود 5 میلیون نفر قادر به دریافت سهام عدالت خواهند بود.

وب‌گاه الف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با هیچ‌کس درباره خلیج فارس اختلاف نظر نداریم؛ چراکه خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و انشاالله به عنوان یک بخش جداناپذیر از تاریخ کشور ما خواهد درخشید.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز گفت: سپاه نیروی رسمی نظامی ایران و نیرویی است که مهمترین نقش را در تامین امنیت ملی و حفاظت از مرزهای سرزمینی ایفا کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، شایعه تاثیر بارورسازی ابرها در بارش‌های اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور را تکذیب کرد. رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، شایعه تاثیر بارورسازی ابرها در بارش‌های اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور را تکذیب کرد. در پی بارش‌های سهمگین اخیر در مناطق جنوبی و شرقی کشور بالاخص استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، شایعاتی در بین آحاد مردم و در فضای مجازی دست...

وب‌گاه خبر آنلاین

امیر آشتیانی در پیامی نوشت: در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر ارشاد گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. ما به خلیج فارس تنها به عنوان بخشی از سرزمینمان نگاه نمی‌کنیم، بلکه خلیج فارس بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ماست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آنتونی بلینکن که به عربستان سفر کرده است در دیدار با همتای سعودی خود درباره اوضاع منطقه و تحولات غزه گفت و گو کرد.

وب‌گاه الف

نشست سخنگوی وزارت خارجه امروز (دوشنبه) در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشورهای خارجی هیچ جایگاهی در منطقه ندارند، تاکید کرد: حتی نام خلیج فارس را هم نمی‌توانیم با کسی تقسیم کنیم زیرا ایران طولانی‌ترین ساحل را در خلیج فارس دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خلیج فارس برای جهان، منطقه و ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، به گونه‌ای که آن را «هارتلند»* نظام بین‌الملل در قرن 21 نامیده‌اند. این دریای نیمه‌بسته از دید بسیاری مهم‌ترین فضای ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک ایران به شمار می‌آید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بار‌ها بار‌ها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است. وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس امروز دوشنبه (دهم اردیبهشت) با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 سال در اسناد تجاری، تاریخی، کتیبه‌ها و نوشته‌ها نام خلیج فارس تکرار شده و جعل شدنی نیست، گفت: با برگزاری نشست‌های مختلف در مقابل شیطنت‌های برخی واحدهای سیاسی نوپدید می‌ایستیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر «مجید فخری» معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح امروز (دوشنبه) در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: در طول تاریخ ایران، نام خلیج فارس ثبت شده و نیازی به جست‌وجوی مجدد برای نام تاریخی خلیج فارس نیست. وی افزود: یک سری «واحد‌های سیاسی نوپدید» در دهه‌های اخیر مسایلی را در مورد خلیج فارس مطرح کرده‌اند و لذا از سال 1384...