یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

خلیج فارس

خلیج فارس

وب‌گاه فرارو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «با هیچ‌کس درباره خلیج فارس اختلاف‌نظر نداریم، چراکه خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و ان‌شاءالله به‌عنوان یک بخش جداناپذیر از تاریخ کشور ما خواهد درخشید.»

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد.

وب‌گاه ورزش سه

فرزاد مجیدی می گوید بدترین اتفاقات داوری و انواع بدشانسی که یک تیم می تواند تجربه کند را طی مدت چند ماهه حضور در امارات و در بازی های اتحاد کلباء به چشم دیده است.

خبرگزاری تسنیم

امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس تاکید کرد: راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به مناسبت فلا رسیدن روز خلیج فارس، بنیاد سینمایی فارابی متنی از آب‌های نیلگون خلیج فارس و سینما منتشر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مستند «دریای پارس» به کارگردانی زنده‌یاد منوچهر طیاب تاریخ تمدن و فرهنگ‌های گوناگون منطقه خلیج فارس را به تصویر می‌کشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» خبر داد. علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت:"بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس، مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حراست از هویت تاریخی خلیج فارس را امری شمرد که همسایگان ایران آن را می‌ستایند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دریادار ایرانی گفت: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره درحال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وب‌گاه عصر ایران

امروز دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس و مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و دریای پارس در زمان صفوی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیر فخری گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح کلیه اسناد، مدارک و نقشه‌ها در مورد خلیج فارس جمع‌آوری کرده و توانسته بانک اطلاعات مربوط به آن را تولید کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دریادار تنگسیری گفت: امروز خلیج فارس اهمیت زیادی دارد. ذاتا خلیج فارس متعلق به ایران و کشورهای همسایه است، اما اسمش را با کسی تقسیم نخواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

اسناد تاریخی فراوانی از سال‌های قبل از اسلام و مسیحیت وجود دارد تا به جهانیان بفماند که خلیج فارس همیشه متعلق به ایران بوده و خواهد بود. در تمام ادوار تاریخ این آبراه دریایی عناوین «خلیج فارس» یا «خلیج پارس» در نقشه‌ها و تاریخ‌ها ذکر شده است و در دوران اسلامی نیزبسیاری از مفسران قرآن از نام بردن این دریا در کلام الهی قرآن سخن گفته‌اند.

خبرگزاری میزان

جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس با حضور حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (10 اردیبهشت 1403) در برج آزادی برگزار شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از 52 هزار هکتار زمین در بخش شهری و شهرک‌ها تامین شده است.