جمعه 8 تیر 1403

خودم را متعلق به خوزستان می دانم / کاهش فشار اقتصادی همین امسال

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
خودم را متعلق به خوزستان می دانم / کاهش فشار اقتصادی همین امسال

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من خودم را متعلق به خوزستان می دانم، من همه جوانی ام را در این سرزمین بودم و در این شهر و در خرمشهر زیر توپ زندگی کردم.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف سه شنبه شب در جمع هواداران خود در مصلای اهواز اظهار کرد: قبل از هر چیز امروز که روز عید غدیر و دهه امامت و ولایت است را به شما مردم شهید پرور خوزستان عرض می گویم. به سهم خودم قدردانی می‌کنم که در این وقت از شب از استقبال شما مردان و زنان خوزستان که تا این موقع از شب در مصلای اهواز حضور دارید.

وی با بیان اینکه من خودم را متعلق به خوزستان می دانم، من همه جوانی ام را در این سرزمین بودم و در این شهر و در خرمشهر زیر توپ زندگی کردم، افزود: این سرزمینی است که حضرت امام فرمودند: «خوزستان دین خود را به ایران و اسلام ادا کرده است». خوزستان شهدای بزرگی تقدیم کشور کرده است شهید علی هاشمی که هم رزم و رفیق ما بود، یکی از این شهدای گرانقدر است. شهید بقایی، شهید دقایقی، شهید جهان آرا و همه شهدای این سرزمین که بیش از 14 هزار شهید هستند. این استان جایی است که همه ایران در این سرزمین شهید دادند و به این استان علاقمند هستند.

قالیباف عنوان کرد: انتخابات بر اساس قانون اساسی مهم‌ترین جایی است و ثمره شهدا و انقلاب و امام ما این است که مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند. در روز جمعه ما می‌خواهیم مهمترین و عالی‌ترین مسؤول اجرایی را انتخاب کنیم، اگر تحول، تغییرات و حل مشکلات را می‌خواهیم باید هم در مشارکت و هم در انتخاب باید مورد توجه باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما باید به‌گونه ای عمل کنیم که بتوانیم مسیر و ریلی را که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی ایجاد شده است را ادامه دهیم و بتوانیم مسیر نیمه تمامشان را پیش ببریم و بر مشکلات کشور به فضل الهی مسلط شویم و بتوانیم اینها را حل و فصل کنیم.

قالیباف بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که این‌هایی که در دهه 90 مشکلاتی در حوزه اقتصادی بر کشور وارد کردند، دیگر تکرار نشوند. در دهه 90 رشد اقتصادی کشور متوسط هرسال کمتر از یک درصد بود ولی نقدینگی 26 برابر شد. شرایط کرونا، شرایط سختی بود و با بی تدبیری در روز 720 نفر از عزیزان ما از دست می‌رفتند. مشیت الهی این‌گونه شد که حادثه پرواز اردیبهشت کار را متوقف کرد.

وی اظهار کرد: این شما مردم هستید که باید به گونه‌ای عمل کنید که در این مسیر پیش روید و اجازه ندهید کسانی که تاریخ گذشته شأن نشان می‌دهد نه مشکلی حل کردند بلکه بر مشکلات، بر اختلاف‌ها و دوگانگی بین مردم مسؤولان به وجود آوردند، دیگر تکرار نشود.

قالیباف بیان کرد: ان ها نتوانستند از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، استفاده کنند. همچنین ظرفیت‌هایی که امروز به اندازه‌ای که نفت صادر می‌کنیم در اتلاف و هدر دادن این سرمایه‌ها وجود دارد را باید به سرعت این سرمایه‌ها را برگردانیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح‌هایی که در این فرصت چند روزه به اطلاع شما رساندم مخصوصاً در برنامه پنج فوریت که باید مورد توجه باشد که شرایط اقتصادی هر روز بر سفره مردم کاهش پیدا می‌کند به طور قطع به یقین به عنوان خدمتگزار شما، از روزی که در خوزستان جنگ تمام شد و من این خاک را ترک کردم تا امروز هم زندگی نکردم تمام وقتم را برای کار وقف کرده بودم به شما عرض می‌کنیم ما می‌توانیم به فضل الهی بر مشکلات فایق بیاییم و بتوانیم رشد اقتصادی را بیاوریم و قبل از آن فشار مربوط به تورم را از زندگی شما همین امسال به فضل الهی برداریم.

قالیباف بیان کرد: من خودم را متعلق به خوزستان می دانم، من همه جوانی ام را در این سرزمین بودم و در این شهر زندگی کردم، در خرمشهر زندگی کردم، زیر آتش توپخانه با زن و بچه روزهایی در اهواز بودیم به گونه‌ای که میان خمپاره و توپ زندگی کردم، در میدان‌های جنگ بودم. در چوئبده، عملیات والفجر هشت، آبادان، خرمشهر، طلائیه، دشت آزادگان، هویزه، بستان، فکه و... بوده ام.

وی تصریح کرد: با گوشت و پوست و استخوانم مشکلات این شهر را متوجه هستم. من بر این باورم همیشه هر کجا بودم نسبت به این استان دین داشته ام، دوستان می‌دانند من با گروه جهادی در شهرداری تهران به این استان می‌آمدم. به شما قول شرف می‌دهم این حقی که این استان به اسلام و انقلاب ادا کرد که امام ما فرمودند، ما امروز مکلف هستیم در دولت چهاردهم بتوانیم وظیفه خودمان را به شما مردم ظریف متدین شهید پرور و محب اهل بیت ادا کنیم.

خوزستان متعلق به همه ایران است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدانید اگر حال خوزستان خوش نباشد، حال ایران هم خوش نیست چون خوزستان متعلق به یکایک مردم ایران است و همه مردم در این سرزمین خون داده اند و متعلق به این سرزمین هستند. وقتی که از ساخته شدن و پیشرفت ایران حرف می زنیم زمانی اتفاق خواهد افتاد که خوزستان ما شاداب، سربلند و بدون مشکلات باشد و مطمین باشید در این مسیر پیش خواهیم رفت.

قالیباف بیان کرد: من با مشکلاتی که در این استان وجود دارد اعم از اشتغال، کشاورزی، آب، محیط زیست، مناطق آزاد، مبادلات ارزی، از مناطق محروم در اندیکا گرفته تا روستاهای محروم در چوئبده تا اقصی نقاط این استان آشنا هستم؛ مطمین باشید که برای رفع اینها اقدام خواهیم کرد. حتماً مطمین باشید این مشکلاتی که بر اثر گذشت زمان، کهنه شده و زخم‌های کهنه ای است ما حتماً آنها را متحول خواهیم کرد، خصوصاً در حوزه کشاورزی، آب کشاورزی و سیستم‌های فناوری که بشود آب‌های زیرسطحی که بتوان انواع کشت را انجام داد و محدودیت کشتی با این موضوع برداشته شود از برنامه‌های قطعی است.

وی بیان کرد: من خجالت می کشم، شهید رئیسی با دقت و پیگیری برای آب و فاضلاب در این استان به ویژه در شهر اهواز مصمم بود، مقداری از کار پیش رفته و مابقی آن مانده است من به شما قول می‌دهم در دولت چهاردهم در دولت خدمت و پیشرفت با سرعت به این موضوعات سر و سامان بدهیم و حل و فصل کنیم. پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و اینها از اولویت‌هایی است که مورد توجه ما است.

ادامه دارد...

خودم را متعلق به خوزستان می دانم / کاهش فشار اقتصادی همین امسال 2