چهارشنبه 18 مهر 1403

خیران پارسال 70 درصد مدارس سیستان و بلوچستان را ساختند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خیران پارسال 70 درصد مدارس سیستان و بلوچستان را ساختند

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته بیش‌از یکهزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد که 70 درصد این مدارس به همت خیران ساخته شده است.

رضا سرحدی نیا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با قدرانی از همت خیران برای توسعه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سال گذشته 95 میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز برای ساخت مدارس این استان تعهد ایجاد شد که امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود از 125 میلیارد تومان نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به اقدامات دولتی انجام گرفته برای جذب و هدایت مشارکت‌های خیران مدرسه ساز گفت: اعتبارات دولتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیران مدرسه ساز در سال گذشته 48 میلیارد تومان بوده که این اعتبار در سالجاری با رشد بیش‌از چهار برابری به 200 میلیارد تومان رسیده است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با این اعتبار در کنار مشارکت خیران مدرسه ساز قدم‌های خوبی را برای رفع محرومیت فضاهای آموزشی استان برداریم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی اظهارداشت: از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس در سیستان و بلوچستان، 10 هزار و 528 کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

*س_برچسب‌ها_س*