سه‌شنبه 24 مهر 1403

دادخواست حقوقی ونزوئلا علیه بانک مرکزی انگلیس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادخواست حقوقی ونزوئلا علیه بانک مرکزی انگلیس

تهران - ایرنا - بانک مرکزی ونزوئلا طی درخواستی حقوقی تلاش می‌کند بانک مرکزی انگلیس را به پس دادن 930 میلیون پوند از طلای متعلق به خود وادار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، براساس اسناد موجود در دادگاهی در لندن، این دادخواست حقوقی به دنبال درخواست ونزوئلا از بانک مرکزی انگلیس در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) با هدف فروش بخشی از ذخایر طلای خود در این بانک انگلیس مطرح شده است.

ونزوئلا با هدف تامین هزینه‌هایش در مسیر مقابله با شیوع کرونا به منابع مالی نیاز داشته است.

بانک مرکزی انگلیس تاکنون از اظهارنظر در این رابطه امتناع کرده است.

از سال 2018میلادی تاکنون بانک مرکزی انگلیس در انتقال 31 تن طلای ونزوئلا برای دولت نیکلاس مادورو تاخیر انداخته است. انگلیس از آن سال تاکنون مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت نشناخته است.

ونزوئلا به دنبال فروش ذخایر طلای خود با هدف بدست آوردن منابع مالی مورد نیازش بوده است. کاهش شدید بهای نفت و شیوع کرونا فشارها را بر دولت مادورو تشدید کرده است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوباره دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیرسوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

*س_برچسب‌ها_س*