شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

ساعت ارائه خدمات در کتابخانه ملی ایران از روز شنبه 7 تیرماه افزایش می‌یابد.

سریال «به توان بی‌نهایت» که بر اساس یک واقعه تاریخی است به تهیه کنندگی علیرضا جلالی به زودی وارد پیش تولید می شود.

سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی مجموعه وزارت ارشاد برای همکاری با شهرداری تهران در جهت استمرار پهنه فرهنگ و هنر «رودکی» تا مجموعه «تئاتر شهر» خبر داد.

سریال «به توان بی‌نهایت» به تهیه کنندگی علیرضا جلالی به زودی وارد پیش تولید می شود.

لئوناردو دی‌کاپریو، بری جنکینز و نتفلیکس قصد دارند تا یک فیلم مستند نامزد اسکار را به فیلم داستانی بدل کنند.

لاله اسکندری که نقشی متفاوت در سریال تاریخی «جشن سربرون» دارد درباره نقش خود و حال و هوای قصه در این سریال گفت: قصه در دوره قاجار روایت می‌شود و من نقش «بی‌بی کتا» همسر آقای محجوب را بازی می‌کنم که زنی است بسیار مقتدر و خردمند به مانند زن‌های ایرانی.

کارگردان فیلم سینمایی «شپلوتکا» بیان کرد فیلمبرداری این پروژه به تازگی به پایان رسیده و به زودی مراحل پس از تولید آن نیز تمام می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرد به دلیل عدم تمایل گروه‌های تئاتری به اجرای آثارشان در شرایط فعلی، تعطیلی این تماشاخانه تئاتری حداقل تا 2 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

نویسنده سریال «بچه مهندس4» گفت: هنوز نمی‌دانم قرار است روزبه حصاری در همان سن و سال یا برهه دیگری از زندگی جوادی را بازی کند یا نه، اما همه چیز به قصه و روایت آن در سال مورد نظر برمی‌گردد.

سرانجام بعد از مدت‌ها سکوت و تعطیلی اجباری، بار دیگر صدای بازیگران در مجموعه تئاتر شهر شنیده می‌شود و این مجموعه هنری از تاریخ دهم تیر ماه میزبان نمایش «یه گاز کوچولو» کار فقیهه سلطانی می‌شود.

میکاییل شهرستانی می‌گوید: تاوان سالم زندگی کردن در کشور ما این است که بعد از 38 سال فعالیت هنری باید صورت خود را با سیلی سرخ نگه داری.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس جمهور در حکمی «علیرضا معزی» را برای مدت دوسال به عنوان «نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما» منصوب کرد.

در بیانیه مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به منتفی شدن اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال جاری و اجرای برنامه‌ریزی‌های حج امسال به سال آینده اشاره شد.

دبیرخانه نخستین همایش سراسری تئاتر آپارتمانی «تئاترمان» متون پذیرفته شده برای گام بعدی این رویداد را معرفی کرد.

مایکل کیتون تصمیم دارد بعد از نزدیک به 30 سال دوباره ردای بتمن را به تن کند.