یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

روایت سریال «آقازاده» از پشت‌پرده حراج‌های هنری باردیگر توجهات را به یکی از پرابهام‌ترین رویدادهای اقتصادی در حوزه هنرهای تجسمی جلب کرده است؛ روایتی که یادآور برخی حرف و حدیث‌های قدیمی است.

پیمان قاسم‌خانی که این روزها دومین ساخته سینمایی او «خوب بد جلف؛ ارتش سری» در حال اکران است، سریال «خواننده گریان» را برای شبکه نمایش خانگی می سازد.

فیلم سینمایی رقصنده به کارگردانی بهمن گودرزی که از اسفند سال گذشته فیلمبرداری اش به دلیل محدودیت های بوجود آمده معلق مانده بود وارد مرحله تولید شد.

معاون استان‌های صداوسیما در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر فصل جدید همکاری‌های مشترک میان شبکه‌های استانی تأکید کرد و از ساخت تولیدات مشترک در حوزه آثار نمایشی همچون شهید زین‌الدین، شهید لشکری، شهید شهریاری و شهدای غواص خبر داد.

با وجود بازگشایی سینماها و اکران فیلم‌های جدید بر پرده سینما، مسیر اکران اینترنتی به عنوان مکمل نمایش فیلم‌های سینمایی با فیلم «پسرکشی» و مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» ادامه پیدا می‌کند.

بخشی از بیابان‌های دمشق، مناطق کوهستانی و همچنین منطقه اورشلیم که در داستان «سلمان فارسی» به آن اشاره می‌شود در لوکیشن‌هایی چون شاهرود، شهرک نور و شهرک غزالی طی سال 99 تصویربرداری خواهد شد.

اسرائیل که یک دهه پیش در تهران دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور می‌کرد و به عنوان عامل نا امنی کل خاورمیانه در حال جولان دادن است، حالا سریالی 8 قسمتی به نام «تهران» ساخته که در حال پخش از شبکه 11 تلویزیون این رژیم است.

جلسه مجمع نمایندگان استان قم با رییس سازمان صداوسیما، کارگردان و تهیه‌کننده در خصوص ساخت سریال حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در شرایطی که مهم‌ترین ویژگی سمفا که یک قدم رو به جلو برای حل مشکلات بین سینماداران و دفاتر پخش محسوب می‌شد تقسیم اتوماتیک پول فروش فیلم ها بین سینماداران و صاحبان فیلم عنوان شده بود اطلاعیه امروز ارسال شده برای سینماداران حکایت از اتفاقات دیگری دارد.

تصویربرداری سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور این روزها در تهران ادامه دارد.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی این روزها در عتیقه فروشی ادامه دارد.

فراخوان برنامه «فصل امید» به عنوان جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، منتشر شد.

فهرست آثار خوشنویسی تالیف و تصیف شده در بستر فرهنگ ایرانی - اسلامی نشان از ظهور و بالندگی بی‌بدیل خوشنویسی در ایران است و هر که در آن کوچک‌ترین تردیدی کندخود را در محضر تاریخ رسوا نموده است.

چراغ‌های برادوی در نیویورک تا آخر سال 2020 همچنان خاموش می‌مانند.

فیلم جدید رابرت دنیرو با عنوان «جنگ با پدربزرگ» سپتامبر امسال اکران می‌شود.

بعد از گذشت 2 سال از رسانه‌ای شدن خبر تلاش «خانه سینما» برای طراحی یک سایت فروش بلیت، هنوز مشخص نیست این سایت راه‌اندازی می‌شود یا خیر و آیا «سمفا» در آینده عضو تازه‌ای خواهد داشت؟