شنبه 5 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

معاون راهبردی رئیس جمهور با انتشار پیامی در شبکه ایکس اعلام کرد که به دولت برگشته است.

رئیس جمهور در دیدار دولت با رهبر انقلاب گفت: رضایتمندی مردم از مسئولان به رفتار «منصفانه و با احترام» با آنها بستگی دارد نه تحریم‌های ظالمانه دشمنان.

جانشین وزیر دفاع گفت: صنعت دفاعی امروز به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل شده است.

محمدرضا عارف در حکمی خانم فائزه دولتی را به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد.

دفتر منوچهر متکی اظهارات اخیر سید حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در نشست شبکه سه صدا و سیما را نادرست خواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تأیید و برخی را هم تأکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.»

فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: در مناسبت‌هایی، چون ایام اربعین پدافند هوایی ارتش اقدامات ویژه‌ای برای رصد و تامین امنیت آسمان کشور انجام می‌دهد.

امروز و همزمان با هفته دولت، مسعود پزشکیان رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

رییس جمهور گفت: بودن ما برای پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنان است و امیدواریم خداوند کمک کند تا شرمنده مردم نشویم و امیدی که در مردم ایجاد شده به ناامیدی تبدیل نشود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت هفته دولت بیانیه‌ای صادر و در آن هفته دولت را یادآور مجاهدت دولتمردان ایثارگر و شهید دانست.

روزنامه اعتماد از خاتمی خواست با تندرو‌هایی که صدای آنها در جبهه اصلاحات غالب است مرزبندی کند.

وزیر اقتصاد می‌گوید: کسری 17 میلیارد دلاری تجارت غیر نفتی قطعاً ناشی از حکمرانی غلط است و یا اینکه با 35 درصد تورم دولت چهاردهم را تحویل می‌گیریم نیز از همین‌جا ناشی می‌شود.

دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان با انتظارات بالایی برای تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش آغاز شده است. از حل چالش‌های اقتصادی تا اجرای سیاست‌های کلان، حال او با آزمونی مهم روبروست. آیا او می‌تواند به این وعده‌ها عمل کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مملکت برای همه ایرانیان است، افزود: باید به نخبگان در هر سلیقه، جنسیتی، مذهب و باوری احترام بگذاریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه کاربرد پرتوها تا پیش از سه سال گذشته فقط بر روی کاغذ آمده بود و در حد طرح بود اما در این سال‌ها با تکیه بر توان داخلی این پروژه اجرایی شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای کویتی خود تصریح کرد، تهران از گسترش روابط بین دو کشور در همه ابعاد استقبال می‌کند.