جمعه 4 آبان 1403

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سیاسی خبرگزاری دانشجو

سردار پاکپور گفت: با توجه به اتفاقات جاری و جنگ‌های این مقطع، شکل، تاکتیک و راهبرد‌های جنگ تغییر کرده است؛ لذا باید متناسب با تهدیدات، آمادگی خود را ارتقا دهیم.

معاون اول رئیس جمهور از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی دو حمله سایبری یکسان در سال‌های گذشته انتقاد کرد.

رئیس جمهور کشورمان قرار است در اولین سفر خارجی خود روز چهارشنبه 21 شهریورماه عازم کشور عراق شود.

وزیر کشور دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دیدار اسکندر مومنی رفت.

دستورالعمل اجرایی نکوداشت پدافند غیرعامل 1403 در 10 ماده از سوی رئیس ستاد کل نیروی مسلح و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه جلسه با وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها از ابلاغ طرح استقبال از مهر، در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی، از سوی وزیر کشور به استانداران خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی زمینی سپاه در تمامی مأموریت‌ها و عملیات ها حضوری فعال و موفق دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی‌های فنی و تخصصی این نهاد نظارتی در خصوص پایش برخط عملکرد بودجه نشان می‌دهد، منابع در اختیار دولت از ابتدای فروردین ماه تا پایان مردادماه سال 1403 بالغ بر 971/5 همت و کل مصارف عمومی نیز بالغ بر 1047 همت و کسری آن به میزان 75/5 همت بوده است که این کسری با استفاده از ظرفیت‌های...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی بند «ب» تبصره 15 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور در خصوص را به وزارت‌خانه‌های تعاون و دفاع و سازمان بهزیستی و بنیاد شهید ابلاغ کرد. متن بند مذکور از قانون بودجه امسال به شرح زیر است: ب - بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور و وزارت دفاع...

معاون اول رئیس جمهور در حکمی سید ضیاء هاشمی را به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی و علی نجفی‌خوشرودی را به سمت معاونت بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای خود منصوب کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جعفر قادری روز یکشنبه با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر تلاش دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: این رویکرد دولت و شخص آقای پزشکیان قابل تقدیر و حمایت است و ما امیدواریم که در ادامه مسیر موانع برداشته و اصلاح چهارچوب‌های قانونی این امر به نحو شایسته‌ای صورت گیرد. وی اظهار داشت: مجلس برای همکاری با دولت به منظور رفع موانع قانونی پیش...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در دیدار روز شنبه مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران با فرماندهان ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، حضور رئیس جمهور در دافوس آجا به عنوان عالی‌ترین مرکز آموزشی و پژوهشی ارتش و دانشگاه علم و هنر جنگ را خیر مقدم گفت و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی، وظیفه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری...

هوش مصنوعی به سرعت به یک فناوری کلیدی در انقلاب صنعتی چهارم تبدیل شده است، و کشور‌های پیشتاز در تلاشند تا رهبری این عرصه را در دست بگیرند. ایران نیز با تدوین برنامه‌های ملی و تلاش برای جلوگیری از تکرار تجربه هسته‌ای، به دنبال ارتقای نقش خود در این حوزه است. نقش دولت و مجلس در حمایت و توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی، می‌تواند به تعیین جایگاه ایران در رقابت‌های جهانی کمک کند.

رئیس جمهور به اهمیت ساختار نظام‌مند نیروهای مسلح و قابلیت تعمیم آن به دیگر ساحت‌های مدیریتی در کشور اشاره کرد و گفت: در علم مدیریت بالاترین و دقیق‌ترین ارزیابی‌ها از سیستم‌های نظامی استخراج و سپس در دانشگاه تدریس و تئوریزه می‌شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با ساختار نظام‌مند خود این توانمندی را دارد که تجربیات ارزشمند خود در این زمینه را به بخش‌های مختلف انتقال دهد.

سخنگوی دولت چهاردهم گفت: افراد کار خیر می‌کنند چون خود به آن نیاز دارند و حال خودشان بهتر می‌شود، از این رو در کشورهایی که رفاه بالاست تعداد سمن‌ها بیشتر است.

وزیر امور خارجه گفت: در زمانیکه بسیاری از کشورها فقط به اعلام مواضع علیه رژیم صهیونیستی اکتفا می‌کنند، دولت و ملت یمن در عمل مدافع مظلومیت ملت فلسطین بوده‌اند.