جمعه 27 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران می‌گوید: با خراب‌شدن یک رام قطار در خط یک متروی تهران هزاران نفر از مردم در خیابان‌ها سرگردان شده بودند و گویی یک تظاهرات در حال انجام بود و جابه‌جایی مسافران در سایر ایستگاه‌ها نیز با اشکال مواجه شده بود و بر کسی پوشیده نیست که این خرابی نتیجه فرسودگی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران می‌گوید: این حادثه را این گونه تصویر می‌کند: با خراب‌شدن یک رام قطار در خط یک متروی تهران هزاران نفر از مردم در خیابان‌ها سرگردان شده بودند و گویی یک تظاهرات در حال انجام بود و جابه‌جایی مسافران در سایر ایستگاه‌ها نیز با اشکال مواجه شده بود و بر کسی پوشیده نیست که این خرابی نتیجه فرسودگی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. اعلام زمان بندی ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم...

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور حوزه علم و فناوری کشور را از جمله حوزه‌های مورد طمع دشمن برای عقب نگه‌داشتن ایران اسلامی دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور حوزه علم و فناوری کشور را از جمله حوزه‌های مورد طمع دشمن برای عقب نگه‌داشتن ایران اسلامی دانست و با تاکید بر لزوم صیانت و ارتقای سطح علمی کشور، به اساتید و نخبگان توصیه کرد در صورت مواجهه با موانع و مشکلات به راحتی میدان را واگذار نکنند و با مجاهدت ناامیدی را به زمین دشمن و امید را به جامعه تزریق کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور حوزه علم و فناوری کشور را از حوزه‌های مورد طمع دشمن برای عقب نگه‌داشتن ایران اسلامی دانست و با تاکید بر لزوم صیانت و ارتقای سطح علمی کشور، گفت: در صورت مواجهه با موانع و مشکلات به راحتی میدان را واگذار نکنند و با مجاهدت ناامیدی را به زمین دشمن و امید را به جامعه تزریق کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی عصر امروز چهارشنبه در نشستی صمیمی با «جمعی از اساتید و نخبگان علوم و فناوری‌های برترساز»، ضمن شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها در سخنانی به موضوع مهم افزایش بهره‌وری در کشور اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نیز ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری وجود دارد که ضرورت دارد در راستای ارتقای بهره‌وری و حل مشکلات کشور...

خبرگزاری تسنیم

عباس‌پور از برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در اوایل سال آینده خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

نشست هم اندیشی اولین کنگره بین‌المللی "علم و قرآن" با حضور برخی از اساتید و پژوهشگران در دانشگاه تهران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری با حضور شخصیت‌های علمی از کشورهای مختلف از 30 فروردین تا دوم اردیبهشت 1403 به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

محققان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی، توسعه و پیاده‌سازی سیستم هوشمند تهویه مطبوع توانستند گام موثری برای حل بحران ناترازی انرژی بردارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محید عباس‌پور، رئیس بخش علمی و اجرایی کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری در نشست خبری که هم اکنون (چهارشنبه، 23 اسفند 1402) در حال برگزاری است، اظهار کرد: در سال 1993 میلادی برای اولین بار مسئله مواجهه با تغییر آب و هوا در دنیا مطرح شد؛ بر همین اساس اولین نشست جهانی له منظور حل این مسئله و تصمیم گیری‌های مرتبط...

خبرگزاری تسنیم

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه فوتو اکوستیک با کمک هوش مصنوعی برای تشخیص سریع سرطان سینه موفق به کسب جایزه نخستِ بخش هوش مصنوعیِ رویداد بزرگ "نکست" شد.

وب‌گاه گسترش

آرزوی برق 24 ساعته برای سه کشور از هفت کشوری که با ایران مرز مشترک خشکی دارند، به حقیقت تبدیل نشده است. بر اساس اعلام موسسه GN Energy، عراق، پاکستان و افغانستان سالانه نیاز به 124 تراوات ساعت برق دارند که نصف نیاز این مناطق به انرژی است؛ توسعه کشورهای منطقه و افزایش جمعیت سالانه میزان کمبود برق را تشدید می‌کند.

وب‌گاه تابناک

در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی که روز دوشنبه 21 اسفندماه، با حضور جوامع دانش‌بنیان، شرکت‌های برتر دانش‌بنیان و فعالین این حوزه در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد، روغن دنده اتوماتیک خودرو ایرانول MULTI شرکت نفت ایرانول مورد تقدیر قرار گرفت.