جمعه 27 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

وب‌گاه عرشه آنلاین

سید علی مدنی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف: برای افزایش تولید و بهبود رشد نیازمند کنترل تورم و کاهش نااطمینیانی در کشور هستیم، در نتیجه اگرچه هدف اصلی سیاست‌های اقتصادی رشد است اما یکی از پیش نیازهای رشد قطعا کنترل تورم است. عامل اساسی در بروز تورم در هنگام شوک‌های ارزی سیاست‌های پولی و ارزی منفعل در کشور است. اگر سیاست‌های فعالانه‌ای داشته باشیم جلوی ناترازی‌های بانک ها گرفته...

وب‌گاه گسترش

آیین اختتامیه جشنواره نوآوری برتر ایرانی با حضور سیدعباس موسوی رییس دانشگاه صنعتی شریف، هادی اسدی رییس کمیته اجرایی جشنواره نوآوری برتر ایرانی، ناطق رییس کمیته ارزیابی این جشنواره و مدیران تحقیق و توسعه شرکت های مختلف با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی، دوشنبه بیست و یکم اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

وب‌گاه گسترش

محصول "سامانه آنلاین کشف تقلب" بانک پاسارگاد، در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی به‌عنوان محصول و نوآوری برتر ایرانی معرفی شد.

وب‌گاه فرارو

یک اقتصاددان، گفت: برای حل مشکل تورم، شبکه اقتصاد ایران باید به زنجیره‌های منطقه‌ای و بین المللی متصل شود.

خبرگزاری دانشجو

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به 10 هزار شرکت رسیده است، گفت: مجموع فروش دانش‌بنیان‌ها به 517 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کارشناسان و سیاستگذاران اقتصادی در یک کنگره علمی به بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم پرداختند. کارشناسان و سیاستگذاران اقتصادی در یک کنگره علمی به بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم پرداختند. در این نشست کارشناسان، کسری بودجه، ناترازی‌های بانکی و وضعیت ارزی کشور را موتورهای تورم مزمن معرفی کردند. کارشناسان اگرچه به مثبت بودن پیامدهای سیاستی کنترل ترازنامه‌ای اشاره کردند، اما...

وب‌گاه خبر آنلاین

نشست خبری خانم شهردار منطقه 8 تهران با خبرنگاران در شامگاه روز دوشنبه، با سوالاتی درباره اسکان «زنان ویژه» برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با وجود افزایش مهاجرت ایرانیان در سال‌های گذشته، مهاجرت نیروی ماهر در کشوری مانند ترکیه همچنان از ایران بالاتر است.

وب‌گاه فرارو

یک پژوهش تأکید می‌کند مسئله نگران‌کننده در زمینه پدیده مهاجرت ایرانیان، نرخ پایین بازگشت آن‌ها به کشور است. با این فرض که مهم‌ترین عامل بازگشت مهاجران، رشد اقتصادی کشور مبدأ است، در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی موجب شده است درصد بالایی از ایرانیان در کشور میزبان ماندگار شوند و بازنگردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمیان، رضوان درویش و حسنین حلو کارشناسان ایرانی و بین‌المللی فصل دوم برنامه «محفل» هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مهاجرت پزشکان و پرستاران از کشور برای ادامه فعالیت شغلی چند سالی است به یکی از نگرانی‌های جدی تبدیل شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، متخصصین دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر علی‌رضا فرهادی، دانشیار گروه سیستم‌های الکترونیک دیجیتال این دانشکده، موفق به طراحی، توسعه و پیاده‌سازی سیستم هوشمند گرمایش - سرمایش بهینه‌ی ساختمان مبتنی بر اینترنت اشیاء صنعتی و یا به اختصار سیستم هوشمند تهویه‌ی مطبوع با هدف حل بحران ناترازی انرژی کشور...

خبرگزاری تسنیم

کلان پیکره زبان فارسی، بزرگترین مجموعه دادگان شامل 35 میلیارد کلمه در همایش الزامات توسعه مدل زبانی بزرگ فارسی رونمایی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و نیز فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، به همه وزرا و مسئولان مرتبط با تنظیم بازار دستور داد، با تشدید نظارت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگیری کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم با برگزاری جلسات فشرده قانون بودجه را پیش از پایان سال به نتیجه برسانند.