یک‌شنبه 6 آبان 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزارت علوم ضمن تشریح جزئیات طرح تحول آموزش عالی از برنامه های این وزارتخانه برای کاهش بیکاری و مهاجرت نخبگان خبر داد و گفت: براساس این طرح بخشی از پذیرش دانشجو تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به همزمانی آغاز نیم‌سال پاییز 1401 با مراسم اربعین حسینی و حضور برخی دانشجویان در مراسم اربعین خواستار برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی یا ترکیبی شد. شورای صنفی همچنین اعلام کرده است؛ پس از اینکه درخواست اولیه‌ی شورای صنفی دانشجویان از معاونت آموزشی با مخالفت روبه‌رو شد، نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه...

خبرگزاری مهر

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، خواستار برگزاری کلاسها به صورت ترکیبی یا مجازی در هفته اول مهر به دلیل همزمانی با برگزاری مراسم اربعین و التهاب در سیستم حمل و نقل کشوری شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جمعی از پژوهشگران مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در کشور و خاورمیانه موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شدند که سبب افزایش توان تولیدی توربین‌های گاز در شرایط پیک مصرف با استفاده از سیستم ذخیره سازی انرژی به‌صورت یخ می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حوزه فناوری ایران در هفته سوم شهریورماه با تازه‌های زیادی همراه بود؛ ازجمله اعلام آمادگی برای پرتاب ماهواره «ظفر 2»، ساخت ابرخازن الکتروشیمیایی و بومی‌سازی محیط شستشوی گامت انسانی. در بخش جهان نیز محققان به موفقیت‌هایی دست یافتند مانند جان‌بخشیدن دوباره به اثر ازدست‌رفته ون‌گوگ با کمک هوش مصنوعی.

خبرگزاری مهر

کتاب «پیغام گل سرخ»، گزیده سروده‌های انقلاب و دفاع مقدس غلامعلی حداد عادل، به کوشش و گزینش محمدحسین انصاری‌نژاد توسط نشر صریر روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان وام 200 میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی از این هفته تسهیلات خود را دریافت کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: تأمین مسکن نخبگان از جمله موارد حمایتی است که در بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: بخشی از فعالیت های بین المللی دانشگاه این است که در هر فرصتی که پیش می آید تلاش کنیم از تحریم خارج شویم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیکره بزرگ متنی فارسی با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و آزمایشگاه پردازش زبان طبیعی و گفتار زبان فارسی دانشگاه صنعتی شریف به صورت رایگان در اختیار محققان حوزه پردازش زبان طبیعی قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بحران گازی که پس از جنگ اوکراین در جهان شکل گرفته، بسیاری از معادلات را تغییر داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه راهکاری برای تصفیه آب و پساب با استفاده از جاذب ساخته شده از لجن و ضایعات نیشکر شدند.

خبرگزاری دانشجو

رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آخرین وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید گفت: امسال ظرفیت جدیدی نسبت به چهار سال اخیر به خوابگاه‌ها اضافه نکردیم، ولی اواخر دوره کرونا همه خوابگاه‌ها را بازسازی کردیم. وی افزود: به جز مواردی که در دفترچه کنکور اعلام کردیم که به کدام دانشجویان خوابگاه تعلق نمی‌گیرد و به جز دانشجویان...