یک‌شنبه 29 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند جذب و ادامه همکاری اعضای هیات علمی درمورد قطع همکاری با یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی درباره اخراج اساتید دانشگاه ها گفت: این روش‌های ضد علم و ضد توسعه را متوقف کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: محمدرضا عارف، رئیس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران و معاون اول دولت اصلاحات از روند اخراج اساتید در دانشگاه ها به شدت انتقاد کرد.

وب‌گاه عصر ایران

در پایان باید گفت اگر خبر تدریس شما در دانشگاه شریف تا این حد با واکنش مردم مواجه شد به دلیل آنچه خود «اثرگذاری» نامیده اید نیست، بلکه به این دلیل است که بسیاری از فارغ التحصیلان دکتری با رزومه علمی چند برابر بهتر از شما جایی در دانشگاهها برای تدریس ندارند، اما جنابعالی با ضعیف ترین کارنامه ممکن در این باره ادعای صلاحیت هم می کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: توقف پخش «جهان آرا» در شبکه افق و جایگزین شدن ویژه‌برنامه‌ای محرمی به جای آن، در هفته اخیر حاشیه‌ها پیرامون این برنامه را قوت بخشید؛ حاشیه‌هایی که بیشتر حول مجری می‌گردد و از رفتن او از آنتن صداوسیما حکایت دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عباس موزون مجری و تهیه کننده برنامه زندگی پس از زندگی است که از شبکه چهار سیما پخش می‌شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عباس موزون قرار است به دانشجویان دانشگاه شریف درس آیین زندگی بدهد.

وب‌گاه عصر ایران

عباس موزون، مجری تلویزیون قرار است به دانشجویان دانشگاه شریف درس آیین زندگی بدهد.

وب‌گاه عصر ایران

آیت الله محقق داماد گفت: در تعجبم از وزیر علوم که چرا در موضوع اخراج استادان از دانشگاه‌ها سکوت پیشه کرده است. بدون شک آن‌ها که این اتفاقات را ایجاد کرده و اجرا می‌کنند، بدنبال ضربه زدن به حکومت و کشورند

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد: آنچه وزارت علوم در برابر معدود اساتیدی که دچار رکود علمی بوده، اما نقش مهمی در نمایش های رسانه ای داشته اند، صورت داده کاملا بر مبنای موازین قانونی و اداری و البته وظیفه انقلابی این وزارتخانه برای پویایی علمی و فرهنگی دانشگاهها بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس عبدی در یادداشتی با عنوان «ارزیابی کلی از عملکرد دولت» در روزنامه اعتماد خطاب به مسئولان دولت نوشت: با نیروهای موجود نمی‌توان گامی رو به جلو برداشت. خود دانید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزارت کشور نسبت به اخراج سریالی اساتید دانشگاه‌ها واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم

وزارت کشور به جوسازی‌های رسانه‌ای پیرامون موضوع دانشگاه ها و اتفاقات اخیر پاسخ داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: علی اکبر صالحی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: امسال سال حساسی برای ایران است و باید از گردنه حساسی عبور کنیم، جریانات سیاسی روی مشترکات تکیه کنند و اینقدر یکدیگر را تخریب نکنند که چنین رفتاری عقلانی و اخلاقی نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: حذف اساتید متخصص اما غیرهمسو با دولت چنان شدت گرفته است که کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران ضمن اعتراض به وضع موجود خواستار عدم دخالت نهادهای امنیتی و غیرمسئول در دانشگاه‌ها شد و محمدرضا عارف، رئیس این کانون نیز از استعفای خود از هیئت‌جذب دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علی اکبر صالحی: هیأت علمی قابل تزریق به‌صورت انبوه نیست / اینکه عده‌ای را بدون کیفیت علمی و سایر شایستگی‌ها به کلاس بفرستیم، نامش دیگر دانشگاه نیست!/ شرایط اقتصادی سخت است؛ نگذاریم بهانه های کوچک تبدیل به دستاویزهای بزرگ شود