پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دانش آموزان یاریگر زندگی مازندران در شبکه شاد فعال شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانش آموزان یاریگر زندگی مازندران در شبکه شاد فعال شدند

ساری - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش مازندران گفت که اعضای تشکل دانش‌آموزی یاریگران زندگی استان امسال با توجه به شرایط کرونایی فعالیتشان را در شبکه شاد شروع کرده‌اند.

فعالیت تشکل دانش آموزی یاریگران زندگی از آذر ماه پارسال با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد در 800 مدرسه مازندران آغاز شده بود و قرار بود امسال در 2 هزار مدرسه فعالیت کند.

این طرح که برای نخستین بار اجرای آن در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت، به دنبال هم‌افزایی، انسجام و هدفمند کردن فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی، توانمندسازی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنان در برابر آسیب های اجتماعی بویژه آسیب های ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.

طرح یاریگران زندگی را که دارای سه محور اصلی آموزش و توانمندسازی، رصد و مداخله و ترویج و فرهنگسازی است، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمد شعبانی تعداد اعضای این تشکل دانش آموزی استان را در سال تحصیلی گذشته 40 هزار نفر اعلام کرد و افزود که این دانش آموزان از سال گذشته با شیوع کرونا، به تولید محتواهای الکترونیکی روی آوردند، در جشنواره‌ها شرکت کردند و مهم‌تر از همه نقش همیار پلیس را برعهده گرفتند و با امر به معروف و نهی از منکر تلاش کردند فضاسازی کنند.

وی با اعلام این که در این تشکیلات دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه عضو می‌شوند، گفت که این دانش آموزان آموزش‌های حرفه‌ای دیدند و به سطحی از آگاهی رسیدند که بتوانند اطلاعات خود را به سایر بچه‌ها انتقال دهند و برای کمک و یاری به دانش‌آموزانی‌که درگیر و یا در معرض انواع آسیب‌ها هستند، به کار گرفته شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اعضای طرح یاریگران زندگی تلاش می‌کنند ضمن شناسایی دانش‌آموزانی‌که در معرض آسیب هستند، این افراد را به مشاوران ارجاع دهند، افزود: یاریگران زندگی در دو گروه پسران و دختران ساماندهی شدند و در فضای مجازی در شبکه شاد به کار گرفته شدند و بنا داریم برنامه هفتگی به آنان بدهیم و روش‌های تولید و عرضه محتوا در روزهای مشخص به آنان اعلام شود و برابر این برنامه کار کنیم.

شعبانی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این طرح با همکاری دستگاه‌هایی چون ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در دست انجام است و اتفاقا آموزش و پرورش مازندران نیز ازجمله دستگاه‌هایی بود که بسیار سریع وارد فاز مجازی شد و اولین جشنواره مجازی را در تیرماه کلید زدیم و در سال جاری تحصیلی نیز این برنامه را ادامه خواهیم داد.

مازندران در سال تحصیلی جاری بیش از 508 هزار دانش آموز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*