شنبه 29 اردیبهشت 1403

داگ‌فایت جنگنده روسی بر فراز دریای خزر!/ فیلم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
داگ‌فایت جنگنده روسی بر فراز دریای خزر!/ فیلم

هواپیمای رهگیر میگ -31 ناوگان شمالی که اغلب برای رهگیری هواپیماهای جنگی ناتو که از شمال به مرزهای روسیه نزدیک می‌شوند، اعزام می‌شدند، طبق گزارش‌ها، در بالای دریای خزر در حال تمرین هستند.

دریافت 13 MB

تینا مزدکی_ وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«جنگنده‌های MiG-31 از یک هنگ هوانوردی در حال تمرین داگ‌فایت در بالای دریای خزر بودند.»

داگ‌فایت اصطلاحی است که به نبرد هوایی بین هواپیماهای جنگنده گفته می‌شود که از فاصله نزدیک انجام می‌شود. داگ‌فایت نخستین بار در سال 1913 در مکزیک و مدت کوتاهی پس از اختراع هواپیما رخ داد. حداقل تا سال 1992، علیرغم نگرش و استراتژی‌های جدید نظامی پس از جنگ جهانی دوم، در هر جنگ بزرگی نقش داشت.

یک هواپیمای متخاصم به عنوان بخشی از این رزمایش به مرزهای روسیه نزدیک شد؛ وزارت دفاع توضیح داد که یک جت جنگنده MiG-31 از نیروهای هشدار پدافند هوایی ناوگان شمال برای شناسایی هدف و جلوگیری از نقض حریم هوایی روسیه بلند شد.

در حین تمرین، یک جنگنده میگ 31 از ناوگان شمال تا ارتفاع تقریباً 11000 متری یا 11 کیلومتری بر فراز دریای خزر صعود کرد و متجاوز را رهگیری و از نظر تئوری منهدم کرد. MiG-31 به دلیل توانایی خود در دستیابی به ارتفاعات بالا در پرواز مشهور است.

منبع: eurasiantimes

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1823718