چهارشنبه 4 مهر 1403

دبیر کارگروه VAR: امیدوارم امروز روز خوب داوران باشد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دبیر کارگروه VAR: امیدوارم امروز روز خوب داوران باشد

محسن حکیم دبیر کارگروه VAR درباره استفاده از این تکنولوژی در دربی اظهار داشت که از بهترین سیستم برای برگزاری این مسابقه استفاده می‌شود.

3 ساعت پیش از آغاز اولین دربی تهران در فصل جدید، محسن حکیم، دبیر کارگروه VAR در خصوص استفاده از این تکنولوژی برای این بازی اظهار نظر کرد. حکیم گفت: امروز VAR ما یکی از بهترین سیستم‌هایی است که در ایران استفاده می‌شود. 9 دوربین از صداوسیما و 6 دوربین از شرکت خصوصی گرفتیم. 2 دوربین برای گل‌لاین و 3 دوربین ریورس (در میانه زمین و هر دو نیمه زمین) برای محوطه جریمه‌ها داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم امروز روز خوب داوران باشد. دبیر کارگروه VAR گفت: در بحث VAR هرچقدر جلوتر برویم سیستم هم از نظر فنی، هم عملکرد داوران و هم اجرای صداوسیما بهتر می‌شود. امیدوارم امروز تصمیمات VAR طولانی نشود. وقتی زاویه خوبی داشته باشید بهتر تصمیم می‌گیرید. تعداد کم دوربین در این مساله تاثیرگذار است. حکیم گفت: قبلا یک دوربین ریورس داشتیم، اما امروز دو دوربین دیگر اضافه کردیم. استقلال به عنوان میزبان بازی همکاری کرد که 6 دوربین دیگر مستقر شود. وی اظهار داشت: به صداوسیما نباید فشار بیاوریم. تا یک جایی می‌توانند کمک کنند. ما 2 تصویر به صداوسیما می‌دهیم و کارگردان تلویزیونی اگر بخواهد می‌تواند تصاویر اتاق VAR و خروجی سیستم را نشان بدهد.