چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

درخواست از وزیر علوم برای انتخاب فردی انقلابی و شایسته به عنوان رئیس دانشگاه تربیت مدرس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
درخواست از وزیر علوم برای انتخاب فردی انقلابی و شایسته به عنوان رئیس دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس طی نامه‌ای به محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم نوشت: دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خواهان انتخاب شخصی انقلابی و شایسته برای تصدی ریاست این دانشگاه هستند. شخصی که دارای ویژگی های متناسب با این ریاست این دانشگاه باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر زلفی گل

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

با توجه به آغاز مدیریت جنابعالی و لزوم تعیین به موقع ریاست دانشگاه تربیت مدرس و همچنین شنیده هایی مبتنی بر مطرح شدن برخی از افراد که نگرانی تشکل های انقلابی این دانشگاه را برانگیخته است این نامه برای استحضار شما تهیه شده است. شایان ذکر است دانشجویان تربیت مدرس خواهان انتخاب شخصی انقلابی و شایسته برای تصدی ریاست این دانشگاه هستند. شخصی که دارای ویژگی های متناسب با این ریاست این دانشگاه باشد که به طور مختصر تعدادی از آن موارد ذکر می گردد.

لزوم توجه به هویت دانشگاه تربیت مدرس

به فرموده ولی امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری گروهی در این دانشگاه سعی کرده اند که از آن هویت زدایی کنند. لازم است ریاست جدید این دانشگاه فردی باشد که به هویت دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دانشگاهی برای پرورش اساتید تراز انقلاب آگاه باشد.

لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس همگی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند بسیار بجاست که ریاست آتی این دانشگاه شرایط مناسب برای زندگی اسلامی این قشر را فراهم آورد. متاسفانه در ریاست کنونی این دانشگاه با اقداماتی مانند جمع کردن خوابگاه های متاهلی تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی جامع کشور را به سویی پیش بردند که زندگی برای دانشجویانی که حین تحصیل اقدام به تشکیل خانواده می نمایند تا حد ممکن دشوار شود. لازم است ریاست جدید دانشگاه اهتمام ویژه ای به تسهیل زندگی اسلامی دانشجویان داشته باشد.

لزوم توجه به ارتباط موثر با صنعت

با توجه به اینکه دانشگاه تربیت مدرس مقطع کارشناسی ندارد عمده فعالیت های این دانشگاه بر کارهای پژوهشی متمرکز شده است. بهتر است ریاست جدید دانشگاه با توجه به نیازهای صنعت کشور دانشگاه را در خدمت جامعه در آورد و از وزن دهی بیش از حد به سیستم مقاله برای مقاله اجتناب ورزد.

لزوم توجه به همکاری بین وزارتین

با توجه به اینکه دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه وزارت علوم است که همزمان رشته های علوم پزشکی با قدرت بسیار و دستاوردهای بسیار درخشان در این دانشگاه وجود دارد لازم است رئیس جدید اهتمام ویژه ای به همکاری بین وزارت علوم و بهداشت داشته باشد و از این رو به تقویت سیستم درمان کشور کمک نماید. امری که مد نظر شخص حضرتعالی هم قرار گرفته است.

با توجه به موارد ذکر شده که مهمترین نکاتی بود که مد نظر تشکل های انقلابی این دانشگاه قرار دارد امید داریم حضرتعالی رییسی را برای دانشگاه تربیت مدرس انتخاب فرمایید که شایستگی فرماندهی این دانشگاه برتر کشور را داشته باشد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جنبش دانشجویی وزیر علوم زلفی گل دانشگاه تربیت مدرس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است