سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

درمولدسازی ساختمان‌های ایران درخارج کشور به‌دنبال مصلحت هستیم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه با حضور در دیوان محاسبات کشور با سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی دیدار و گفت وگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار با قدردانی از اهتمام دیوان محاسبات برای حفظ بیت المال و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، آمادگی این وزارتخانه را برای اجرای سیاست ها و راهبردهای نظارتی دیوان محاسبات اعلام و تاکید کرد: یکی از موضوع های مهم و اساسی در وزارت امورخارجه توجه به بیت المال و حفاظت و صیانت هر چه بیشتر از آن در بخش های مختلف از جمله نمایندگی ها و سفارتخانه ها در خارج از کشور است. وی از رئیس کل دیوان محاسبات کشور خواست که راهکارهای لازم را برای بهبود امور ارائه و در این زمینه نیز یک راهبرد مشخص تدوین شود.

وزیرامور خارجه در بخش دیگری از این گفت و گو تاکید کرد: در موضوع مولدسازی ساختمان های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دنبال مصلحت و منافع کشور هستیم و از دیوان محاسبات نیز می خواهیم برای گره گشایی بیشتر و حل مشکلات این وزارتخانه همراهی لازم را داشته باشد.

تاکید بر لزوم رعایت انضباط مالی و شفافیت در دستگاه های اجرایی دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم رعایت انضباط مالی و شفافیت در دستگاه های اجرایی گفت: جلوگیری از بی انضباطی مالی از موضوعات مهمی است که دیوان محاسبات با جدیت در این مسیر گام برخواهد داشت.

وی افزود: دیوان محاسبات همواره به دنبال این است که در راستای گره گشایی از مشکلات و پیشبرد بهتر امور مسیرهایی را برای کمک به مسئولان اجرایی پیشنهاد دهد.

دستغیب همچنین خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات بر عملکرد تمام دستگاه ها رصد و نظارت کامل دارد و اگر عملکردی خارج از روال باشد به طور حتم ورود کرده و برخورد قانونی لازم را انجام می دهد.