پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دری‌نجف‌آبادی: مجلس در بررسی بودجه شرایط کشور را در نظر بگیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دری‌نجف‌آبادی: مجلس در بررسی بودجه شرایط کشور را در نظر بگیرد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مجلس شورای اسلامی باید در بررسی بودجه سال آینده تمامی شرایط کشور را در نظر گرفته و آن را براساس درآمدها و هزینه‌های واقعی و اولویت‌بندی به تصویب برساند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: بودجه به صورت مستقیم با اقتصاد ملی و به صورت غیر مستقیم با بخش خصوصی و زندگی آحاد جامعه در ارتباط است بنابراین باید شاخص‌های آن به شکلی باشد که رضایتمندی عمومی را به دنبال داشته باشد. امام جمعه اراک بیان کرد: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی نسبت به بودجه جاری نیز باید منطقی باشد چرا که آثار یک طرح عمرانی برای کشور ماندگار است و این بخش نیازمند توجه ویژه است. وی اظهار داشت: سهم هر یک از دستگاه ها و شرکت های دولتی باید بر اساس ضوابط قانونی و عملکردهای منطقی در بودجه سال آینده مشخص شود و از پرداخت حتی یک ریال بدون ضابطه به هر دستگاهی باید پرهیز شود. آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود صرفه جویی و پرهیز از هزینه‌های غیر ضرور را عامل اصلی تقویت قوای اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: ساخت و سازهای بیهوده و تشریفات اداری گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند بلکه نیاز جامعه فعالیت دلسوزانه و مدبرانه مسئولان در حل مشکلات مردم است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری 25 آذر - روز پژوهش - گفت: امروزه در کشورهای توسعه یافته و صاحب علم و فناوری، پژوهش و تحقیقات کاربردی جایگاه ویژه‌ای دارد و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیت‌های پژوهشی است. امام جمعه اراک اضافه کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی باید واحدهای تحقیق و توسعه و پارک های علم و فناوری در کنار صنایع و دانشگاه‌ها به منظور تولید علم و فعالیت‌های پژوهشی ایجاد شوند. وی در خصوص 27 آذر روز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز گفت: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان 2 نهاد علمی و معنوی تاثیرگذار و آینده‌ساز بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، پیشرفت های علمی و ارتقای سطح معلومات در جامعه شتاب می گیرد. وی وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.

وی مشارکت اقشار مختلف مردم به خصوص تشکل‌های استان مرکزی در طرح شهید سلیمانی و قطع زنجیره کرونا را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح به صورت محله و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین با محوریت مساجد برای مقابله با ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده است. وی ادامه داد: نقش محوری مساجد که مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است اکنون در طرح شهید سلیمانی و مقابله با ویروس کرونا به عنوان کانون مردمی تجلی پیدا کرده و با شناسایی آسیب دیدگان کرونا از این طریق در راستای قطع زنجیره کرونا نقش آفرینی می‌کنند. امام جمعه اراک گفت: در طرح شهید سلیمانی دستگاه‌های مختلف اجرایی مشارکت دارند، اما همکاری مردم و حضور بسیج در دل مردم و مشارکت هیات امنای مساجد از بخش‌های اصلی و اساسی طرح است. آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بر اساس آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرایط استان در خصوص شیوع ویروس کرونا مطلوب‌تر از گذشته است و بیشتر شهرستان‌های استان از حالت قرمز به نارنجی و زرد رسیده‌اند. وی ادامه داد: حفظ این شرایط و ریشه‌کن ساختن ویروس کرونا در گرو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی‌های غیر ضرور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود با هموطنانمان در استان‌های بوشهر و خوزستان به جهت مشکلات پیش آمده ناشی از بارندگی‌های اخیر اظهار همدردی کرد و گفت: مشکل فاضلاب این استان‌ها باید با همت دولت، مجلس و مسئولان محلی یک بار برای همیشه حل شود. نماز جمعه در 32 نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود

*س_برچسب‌ها_س*