شنبه 15 اردیبهشت 1403

در این استان‌ها فرمان آماده باش صادر شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
در این استان‌ها فرمان آماده باش صادر شد

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران طی روز شنبه و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد، همچنین توفان شن و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان طی امروز و فردا خبر داد. هواشناسی نسبت به وقوع طوفان و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جدی به شهروندان هشدار داد. هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان، وزش باد شدید،...

هواشناسی  نسبت به وقوع طوفان و وزش باد شدید و سایر مخاطرات جدی به شهروندان هشدار داد. هواشناسی  با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان هشدار داد. هواشناسی  از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران طی روز شنبه خبر داد. هواشناسی  خیزش گردوخاک در نواحی مستعد، همچنین توفان شن و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان طی امروز و فردا خبر داد

اخبار وضعیت آب و هوای، پیش‌بینی‌های هواشناسی، اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی را در عرشه آنلاین بخوانید

بر اساس آخرین به‌روزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص هوای ماهشهر روز شنبه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت. در گلستان و مازندران ریزگردها مشکلات فراورانی برای مردم ایجاد کردند سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج، افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا حداکثر 32 نات و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر در محدوده سواحل استان هرمزگان به‌ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز با تاکید بر ساعات اولیه روز تا بعد از ظهر، از شنبه تا اواخر وقت دوشنبه (4 تا 6 شهریورماه) در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان خبر داد. بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این استان‌ها فرمان آماده باش صادر شد

ایسنا: با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر یزد برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به صدور هشدار هواشناسی، از شهروندان خواست از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

«محمد عشقی» در این باره اظهار کرد: براساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه (28 تا 30 فروردین)، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجات گران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان در آماده‌باش هستند.

این مسئول توصیه کرده از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. همچنین دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیروهای جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 112 تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

در این استان‌ها فرمان آماده باش صادر شد 2
در این استان‌ها فرمان آماده باش صادر شد 3