جمعه 31 فروردین 1403

دستور دادستان کل برای صدور سریع‌تر کیفرخواست عاملان ترور سردار سلیمانی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
دستور دادستان کل برای صدور سریع‌تر کیفرخواست عاملان ترور سردار سلیمانی

دادستان کل کشور در نامه‌ای از دادستان تهران درخواست کرد تا در اسرع وقت کیفرخواست آمران و عاملان جنایت تروریستی به شهادت رساندن سردار سلیمانی را صادر کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌ای از علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست تا در اسرع وقت و برابر با مقررات پرونده مربوط به کیفر خواست آمران و عاملان جنایت تروریستی به شهادت رساندن سردار سلیمانی را صادر کند.

گفتنی است؛ بنابر تأکیدات رییس دستگاه قضا مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و حقوقی برای تعقیب جنایتکاران مباشر در ترور حاج قاسم سلیمانی و پیگیری مجدانه پرونده حقوقی این اقدام تروریستی، 13 دی ماه اولین اولین جلسه دادگاه رسیدگی به مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سخنان تکان دهنده افسر پیشین اطلاعات دریایی آمریکا درباره حاج قاسم + فیلم

دادستانی کل کشور نیز به عنوان مدعی‌العموم از ابتدای این جنایت تروریستی با ورود به موضوع بر اعاده حقوق از دست رفته ایرانیان در عرصه بین‌المللی تأکید و موضوع را با همکاری هیئت عراقی پیگیری کرده است.

همچنین ستاد حقوق بشر به عنوان یکی دیگر از متولیان پیگیری حقوق از دست رفته ایرانیان در رابطه با ترور سردار سلیمانی در عرصه بین‌الملل، تاکنون چندین نشست با هیئت عراقی در جهت رسیدگی و تعقیب عاملان این ترور ترتیب داده است و چندی پیش ستاد حقوق بشر از تکمیل پرونده کیفری ترور شهید سلیمانی خبر داد.

ببینید:

فیلم / پوتین ترور سردار سلیمانی را بار دیگر محکوم کرد

در همین زمینه دستگاه قضائی ایران در زمینه پیگیری و رسیدگی حقوقی این پرونده در داخل کشور با تشکیل دادگاه و رسیدگی کیفری در عرصه بین‌المللی به همراه کشور عراق اقدامات مؤثری را ترتیب داده است و اکنون با دستور دادستان کل کشور پرونده کیفرخواست آمران و عاملان این جنایت برای رسیدگی صادر خواهد شد.

بازدید دادستان کل کشور از دادگستری و دادسرای نیشابور

خبر دیگر از دادستانی کل کشور اینکه؛ حجت‌الاسلام منتظری در جریان سفر رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه به خراسان رضوی، به منطور بررسی مشکلات شهرستان نیشابور به این شهرستان سفر کرد. دادستان کل کشور در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه به شهیدان شهرستان نیشابور ادای احترام کرد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه در ادامه با حضور در دادگستری و دادسرای نیشابور، ضمن بازدید از شعب و گفت‌وگو با قضات و کارکنان، به استماع مشکلات مراجعه‌کنندگان پرداخت و دستوراتی را برای پیگیری‌های لازم صادر کرد.

منبع: تسنیم