دوشنبه 16 مهر 1403

دستگاه قضا با مسببان مشکلات اقتصادی برخورد کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه قضا با مسببان مشکلات اقتصادی برخورد کند

یزد - ایرنا - امام‌جمعه مهریز گفت: دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم باید با مسببان و عاملان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از گذشته وظایف خود را در برخورد جدی با آنها انجام دهد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های مکتوب این هفته نماز جمعه مرکز شهرستان با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم را به شدت دچار سختی زندگی در تامین نیازهای اولیه کرده است افزود: هرچند مردم مومن و انقلابی همواره پایبند نظام و ولایت‌فقیه هستند ولی دستگاه قضایی و مسوولان امر برای برون‌رفت از معضل یادشده تلاش کنند.

وی ادامه داد: همانطوریکه مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر رسیدگی عملی به مطالبات و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه آسیب‌پذیر تاکید کردند، باید دولت با برنامه‌ای مشخص و عزمی راسخ با همکاری سایر بخش‌ها برای خدمت به کشور و حل نیازهای مردم بکوشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: بارها رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه را به اهمیت دادن به جهش تولید و پیاده کردن راه حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور مورد خطاب قرار دادند که در این برهه حساس باید برای تحقق آن توصیه‌ها و راهگشایی حل معضلات، اقدام صورت گیرد.

محی‌الدینی به تداوم تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده نظام اشاره کرد و یادآور شد: اگرچه این تحریم‌ها در خارج کشور توسط استکبار و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنها علیه مردم و کشور، طراحی و اجرا می‌شود ولی بدون شک علاج را باید در داخل و تکیه به ظرفیت‌های کشور جست و حو کرد.

به گفته وی، ملت قهرمان و با بصیرت ایران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب بارها بلوغ و شعور خود را در تمامی ابعاد در دفاع از دین، نظام و ولایت نشان داده‌اند ولی قطعا مسوولان باید بیش از گذشته به وظایف خود با کار جهادی و مدیریت انقلابی برای غلبه بر مشکلات تلاش کنند.

امام‌جمعه مهریز به موج سوم کووید -19 اشاره کرد و گفت: مردم باید ضمن رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عمل به توصیه‌ها برای پیشگیری و مهار این ویروس، همواره ذکر خدا و تمسک و توسل به او را که ضامن عزت، سعادت و حل مشکلات است هیچگاه فراموش نکنند.

محی‌الدینی به دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس (ره) که به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است پرداخت و بیان کرد: نمایندگان مجلس طبق قانون وظیفه نظارت بر امور مختلف کشور را بر عهده دارند و اگر آنها به وظایف خود دقیق و جدی عمل کنند از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: نظارت عالیه نمایندگان مجلس در نظارت و تصویب قوانین مورد نیاز کشور از بسیاری انحرافات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند امیدواریم همه مسوولان و نمایندگان به وظایف دینی و قانونی و انقلابی خود در قبال مردم و جامعه اسلامی عمل کنند.

مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

نمازجمعه قبل از شیوع کرونا در اوایل اسفند ماه سال 98 در 21 شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد که در حال حاضر برای حفظ سلامتی مردم برگزار نمی‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) گفت: با فوت 406 بیمار دیگر در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید - 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر هفتم آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 14 هزار و 51 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 245 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که با این حساب، مجموع بیماران کووید - 19 در کشور به 922 هزار و 397 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارداشت: تاکنون 640 هزار و 65 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و 860 نفر از بیماران در وضعیت شدید تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید - 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*