سه‌شنبه 17 مهر 1403

دست کم 300 واحد در دومین شهرک صنعتی سفال همدان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دست کم 300 واحد در دومین شهرک صنعتی سفال همدان راه‌اندازی می‌شود

همدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی همدان به راه‌اندازی دومین شهرک تخصصی سفال در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: دست کم 300 واحد تولیدی در این منطقه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محمدرضا بادامی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین شهرک تخصصی سفال و چینی آلات بهداشتی در شهر لالجین در حال آماده سازی برای واگذاری به سفالگران استان است.

وی اضافه کرد: این شهرک با وسعت 57 هکتار هم اینک در مرحله فراهم سازی زیرساخت است و تا 2 ماه آینده وارد مراحل اجرایی می شود.

به گفته بادامی تاکنون 9 میلیارد تومان برای تملک و شروع عملیات زیرسازی شهرک جدید سفال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی همدان خاطرنشان کرد: این شهرک تازه تاسیس با فاصله 2 کیلومتری در مجاورت شهرک صنعتی سفال فعلی در شهر لالجین قرار دارد و دستکم 300 واحد تولیدی می توانند در این منطقه مشغول تولید شوند.

وی به تشکیل کمیته ای با عضویت جمعی از مسوولان محلی و استانی اشاره کرد و افزود: در این کمیته چیستی و چگونگی واگذاری اراضی شهرک جدید به متقاضیان بررسی، اولویت بندی و تصمیم گیری می شود.

ظرفیت شهرک صنعتی سفال لالجین به طور 100 درصد پر شده و متقاضیان بسیاری در صف واگذاری زمین ارزان قیمت در شهرکهای صنعتی استان برای استقرار واحدهای خود هستند.

لالجین سال 1395 به دلیل قدمت و تبحر درهنر صنعت سفالگریبه عنوان «شهر جهانی سفال» در یونسکو به ثبت رسید و این برند جهانی را تاکنون حفظ کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*