یک‌شنبه 15 مهر 1403

دشان: فیفا را درک نمی‌کنم، تصمیمات‌شان منطقی نیست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دشان: فیفا را درک نمی‌کنم، تصمیمات‌شان منطقی نیست

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، پس از تصمیم فیفا و برگزاری جام جهانی 2030، در نشست خبری امروزش، از فیفا انتقاد کرد و گفت:«تصمیمات آنها را درک نمی‌کنم.»

به گزارش "ورزش سه"، فیفا هفته گذشته میزبانان یورو و جام جهانی در دوره‌های آینده را انتخاب کرد. آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه به عنوان میزبان سه دیدار افتتاحیه جام جهانی 2030، و پرتغال، اسپانیا و مراکش به عنوان میزبان بقیه مسابقات انتخاب شدند.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا پس از این تصمیم گفت:«شورای فیفا به با اکثریت آرا موافقت کرد که صدمین سالگرد جام جهانی فوتبال را به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن جشن بگیرد. در نتیجه جشنی در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد و سه کشور در آمریکای جنوبی هر کدام میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال 2030 خواهند بود. البته اولین بازی از این سه مسابقه افتتاحیه در ورزشگاهی که همه چیز از آنجا شروع شد، در ورزشگاه افسانه‌ای سنتناریو در اوروگوئه برگزار می‌شود.»

از دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه در این مورد سوال شد و او گفت که این تصمیم را درک نکرده است:«گذشته از اینکه این یک روند است، من هنوز برگزاری چند بازی در چند کشور را درک نکرده‌ام. برای مثال در مورد باز‌ی‌های افتتاحیه، نمی‌دانم چه تیم‌هایی در این سه مسابقه شرکت خواهند کرد، اما این به این معناست که سه تیم آمریکای جنوبی یک مسابقه در خانه خواهند داشت، این یک مزیت است و بقیه باید دائما در سفر باشند. نمی‌دانم چه کسانی این تصمیم‌ها را می‌گیرند اما آن را درک نمی‌کنم. من از تصمیمات معقول در زمینه‌های اخلاقی و ورزشی حمایت می‌کنم.»

دشان: فیفا را درک نمی‌کنم، تصمیمات‌شان منطقی نیست 2
دشان: فیفا را درک نمی‌کنم، تصمیمات‌شان منطقی نیست 3