سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

دفاع مقدس تجلی اقتدار ملی بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دفاع مقدس تجلی اقتدار ملی بود

سردار حسینی به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران 8 سال جنگ تحمیلی علی رغم اینکه برای کشور تولید قدرت ملی بود، تثبیت انقلاب، تثبیت تمامیت ارضی کشور، افزایش توان نظامی و دفاعی، صدور تفکر انقلاب به اقصی نقاط جهان و رشد باورهای دینی را رقم زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار سرتیپ پاسدار عباس حسینی، فرمانده گروه توپخانه، پدافند هوایی و موشکی 61 محرم سپاه پاسداران صبح امروز در دیدار نیروهای مسلح، بسیجیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و شورای اداری تربت حیدریه با امام جمعه این شهر اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی که منافع خود را در خطر می دید ابتدا با راه اندازی قائله های مختلف در مرزهای غربی و شرقی کشور سعی در فروپاشی نهال نوپای انقلاب را داشت اما پس از خاتمه این قائله ها دست به ترور و کودتا زد و در نهایت مغلوب مقاومت و درایت ملت ایران شد.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی با تحریک حزب بعث عراق و به بهانه قرارداد الجزایر این کشور را تا بن دندان مسلح کرد و به تعبیری جنگ جهانی را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد اما با رهنمودهای حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پشتوانه و حضور در صحنه مردم و ایثارگری رزمندگان اسلام این دوران سخت با سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.

حسینی به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران 8 سال جنگ تحمیلی علی رغم اینکه برای کشور تولید فدرت ملی بود، تثبیت انقلاب، تثبیت تمامیت ارضی کشور، افزایش توان نظامی و دفاعی، صدور تفکر انقلاب به اقصی نقاط جهان و رشد باورهای دینی را رقم زد.

فرمانده گروه توپخانه 61 محرم سپاه، دوران دفاع مقدس را حداقل 20 واحد دانشگاهی برای مراکز آموزشی و نظامی عنوان کرد و افزود: رشادت ها، ایثارگری ها و عملیات های 8 سال جنگ تحمیلی که رزمندگان اسلام آن را سپری کردند می تواند الگوی برای نسل جوان امروز و آینده انقلاب اسلامی باشد.

وی نیاز امروز کشور را مدیرانی جهادی و با روحیه ای انقلابی عنوان کرد و گفت: امروز کشور به یک حرکت جهشی نیاز دارد تا با حذف بروکراسی های اداری پیچیده، نابجا و بی فایده وضعیت کنونی را سامان داده و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف شود.

سرآمد دستاوردهای دفاع مقدس اخلاص و معنویت است

حجت الاسلام عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه با تاکید بر اینکه سرآمد همه دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس، اخلاص و معنویت و با نفس مسیحایی امام راحل بود، افزود: شهید سلیمانی از رویش های دفاع مقدس بود و امروز هم سلیمانی هایی داریم که در زمان و جای خود اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گرامیداشت دفاع مقدس مستلزم عمل به تکلیف است، گفت: مهمترین این تکلیف جهاد اکبر است و عملیاتی شدن جهاد اکبر یعنی همه آنچه که ما می خواهیم و می توانیم جنبه شهودی و اجرا پیدا می کند.

در شهرستان تربت حیدریه علاوه بر گروه توپخانه، پدافند هوایی و موشکی 61 محرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تیپ پیاده 177 متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی ارتش، ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی نیز مستقر هستند.

شهرستان تربت حیدریه 675 شهید، 141 آزاده و 2500 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام /