پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دفاع مقدس

دفاع مقدس

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیزدهمین اختتامیه‌ی سینما انقلاب که با اهدای جایزه‌ی سینمایی ققنوس همراه است، روز دوشنبه 30 بهمن ماه در خانه‌ی اندیشه‌ورزان برگزار شد. این دوره، با تمرکز به موضوعات «حوزه بین الملل و جهان اسلام»، «زن و خانواده» و «تعلیم و تربیت» آغاز به کار کرد. محفل هم اندیشی سینما انقلاب، از سال 1388 با تمرکز بر گفتمان انقلاب آغاز به کار کرد. هرساله پس از پایان...

وب‌گاه خبر آنلاین

با نگاهی به حضور فیلم‌های اقتباسی در ویترین چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، جای خالی نبود «سیمرغ بهترین فیلمنامه اقتباسی» و کم‌توجهی به سینمای اقتباس در این رویداد به چشم می‌خورد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مردم از نظر رهبران و پیشگامان انقلاب که امام خمینی در رأس آنان قرار داشت نامحرم نبودند. امام و یارانش بارها تأکید می‌کردند که مردم باید در جریان تمام امور قرار داشته باشند و هیچ مسئولی نباید تصور کند چیزی را باید از مردم پنهان کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباسی، بچه تهران و از آن خالی‌بندهای هفت‌خط بود! خیلی هم قمپز در می‌کرد. همیشه می‌گفت: «من بزن بهادر محله مون بودم. من یه تنه ده تا عراقی رو حریفم. هرجا به مشکل برخوردین، من خودم ایکی ثانیه حلش می‌کنم.»

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم ولایت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لاهیجان اظهار کرد: حاجیه خانم کربلایی «معصومه رمضانی» مادر شهید فرهاد صفاکار دو شب پیش و حاج «علی صفاکار» پدر این شهید، شب گذشته، پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندشان آسمانی شدند. ولایت افزود: پیکر این پدر و مادر شهید دوران دفاع مقدس پس از تشییع در گلزار شهدای لاشیدان مطلق واقع در میدان گیل لاهیجان در...

وب‌گاه الف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری دولت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور، یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی بازسازی می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی گام مهمی در تولید آثار سالم و همسو با فرهنگ ملی و بومی ایران است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری دولت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور، یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی بازسازی می‌شود.

وب‌گاه الف

پیکر 34 شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس امروز دوشنبه 30 بهمن از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن بازگشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امروز (30 بهمن ماه) با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، پیکر مطهر 34 شهید تازه تفحص شده از مرز شلمچه به خاک کشور بازگشت. این شهدا در عملیات‌های کربلای چهار و هشت، والفجر مقدماتی، والفجر یک و 6، عملیات بدر، خیبر و تک دشمن در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیدند. این پیکر‌ها در مناطق عملیاتی فکه، فکه شمالی، جزیره مجنون،...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی با تاکید بر رقابت فیلم‌ها برای حضور در سبد اکران نوروزی گفت: خوشبختانه امسال فیلم‌های با کیفیت و مناسب اکران نوروزی جوابگوی ظرفیت تعریف شده برای این بازه زمانی هستند، اما با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، حساسیت و پیچیدگی تنظیم...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت الاسلام ادیانی گفت: پیشکسوتان انتظامی با مشارکت همگانی خود و خانواده‌ها و ترغیب آحاد مردم به حضور پای صندوق‌های رأی، بار دیگر به وظیفه شرعی خود عمل نمایند.

خبرگزاری تسنیم

مدرس سطوح مختلف حوزه علمیه اظهار داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدمت بیش از شصت سال، در کنار ملت شریف ایران ایستاده است. هدایتگری سیاسی و اجتماعی و همچنین ورود صریح و بی‌جانبداری در مواقع مورد نیاز، از ویژگی‌های این نهاد مقدس است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی و بانک‌های اسنادی ایران به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند اطلاع‌رسانی و ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت برنمایش فیلم سازمان سینمایی با تاکید بر رقابت فیلم‌ها برای حضور در سبد اکران نوروزی گفت: خوشبختانه امسال فیلم‌های با کیفیت و مناسب اکران نوروزی جوابگوی ظرفیت تعریف شده برای این بازه زمانی هستند، اما با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، حساسیت و پیچیدگی تنظیم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ششمین «همایش ملی تئاتر خیابانی» و پویش فرهنگی شهیده «فائزه رحیمی» همزمان با اوج سفر کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.