شنبه 29 اردیبهشت 1403

دفتر بنیاد حامیان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افتتاح شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دفتر بنیاد حامیان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در آیین افتتاح دفتر بنیاد حامیان بیان داشت: طبق رصدهایی که داشتیم، یکی از خلأهای موجود در دانشگاه عدم حضور خیران در دانشگاه بود و راه‌اندازی بنیاد حامیان باید خیلی پیشتر اتفاق می‌افتاد؛ ولی اهتمامی در این زمینه دیده نمی‌شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: پیشتر در حوزه آموزش عالی معمولاً خیران کمتر ورود پیدا می‌کردند و اساساً در جامعه تصور بر این بود که ساخت مدرسه و مسجد، بیمارستان سازی و کمک به نیازمندان در حوزه درمانی اولویت خیران است. با این حال حقیقت این است که اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف رفاه، آسایش، امنیت و سلامت مردم ارتقا یابد، باید دانشگاه‌ها بیش از جاهای دیگر دیده شوند.

قاسم‌زاده ادامه داد: در شرایط امروز فقط با بودجه‌های دولتی نمی‌توانیم همه برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها را پیش ببریم و این بودجه‌ها قطعاً کمکی به آنچه که باید در حوزه علم و فناوری دانشگاه‌ها رقم بخورد، نمی‌کند.

وی با اشاره به شکل‌گیری بنیادهای حامیان و خیران در دانشگاه‌های بزرگ کشور یادآور شد: بنابراین با کمک و همفکری دوستان تصمیم بر این شد که در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) هم بنیاد حامیان راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم در تربیت نیروی انسانی کشورهای اسلامی بهتر قدم برداریم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با تأکید بر لزوم ایجاد پیوند بین دلسوزان و علاقه‌مندان دانشگاه در سطوح استانی و ملی گفت: متاسفانه در اثر ناکارآمدی دولت‌های قبل شاهد این بودیم که این دانشگاه خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت. بنابراین به دنبال این هستیم که با کمک بنیاد حامیان عقب‌ماندگی‌های دانشگاه را در سریع‌ترین زمان جبران کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در چندین حوزه به وجود بنیاد حامیان احتیاج داریم، افزود: در این دانشگاه دانشجویان بسیار خلاق و مستعدی داریم، اما متاسفانه بار مالی دانشگاه اجازه کمک به این دانشجویان را نمی‌دهد تا بتوانیم در حوزه‌های فناوری و علمی از این دانشجویان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه تیم‌ها و هسته‌های فناوری مستقر هستند که ایده‌های خیلی‌خوبی دارند. در ضمن برای نخستین بار خودروی تمام‌الکترونیکی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) توسط یک تیم دانشجویی رونمایی می‌شود. همین تیم تقاضای حمایت دارند تا بتوانند یک خودروی ون تمام‌الکترونیکی تولید کنند تا الگویی را به خودروسازی کشور ارائه کنند.

* یکی از مهمترین نیازهای دانشگاه افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یکی از مهمترین نیازهای دانشگاه را افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دانست و گفت: امیدواریم با کمک خیران نیک اندیش، امکانات رفاهی دانشگاه را تقویت و ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را افزایش دهیم و در صورت صلاحدید خیران ساختمان‌های احداثی را به اسم این عزیزان نامگذاری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: حمایت از ازدواج‌های دانشجویی، گسترش فعالیت‌های بین‌المللی، تقویت و به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین حمایت از دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت، از حوزه‌های دیگری است خیران می‌توانند به دانشگاه کمک کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) علی قاسم زاده این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
دفتر بنیاد حامیان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افتتاح شد 2