شنبه 8 اردیبهشت 1403

دلایل ورود بیت کوین به کانال 60 هزار دلاری

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
دلایل ورود بیت کوین به کانال 60 هزار دلاری

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بیت کوین دارایی محبوب بازار کریپتو در روزهای اخیر با یکه‌تازی، توجه سرمایه‌گذاران و معامله گران را جلب کرده و بعد از ورود به کانال 64 هزار دلاری در محدوده 61 هزار دلاری نوسان دارد. آخرین معامله این رمز ارز در کانال 60 هزار دلاری مربوط به 12 نوامبر 2021 بود.

بر اساس این گزارش به گفته اقتصاددانان بر‌جسته، پس از اینکه حجم معاملات روزانه صندوق‌های ETF به بیش از 2 میلیارد دلار رسید دولت آمریکا حدود 922 میلیون دلار از بیت‌کوین‌های ضبط‌شده از بیت فینکس از سال 2016 را به بازار عرضه کرد و موجب روند نزولی این دارایی پس از 28 فوریه شد اما هجوم متقاضیان منجر به روند صعودی شد.

از سوی دیگر کاهش درآمد ماینرها و کاهش عرضه، زمینه ساز رشد قیمت بین کوین شد.

طبق پیش بینی برخی اقتصاددانان، چشم‌انداز بازار کریپتو در بلند‌مدت همچنان مثبت است و بیت‌کوین پیش از رویداد هاوینگ، رکوردهای قیمتی جدید را به ثبت خواهد رساند. در این میان تغییر سیاست‌های پولی آمریکا، گزارش‌های اقتصادی و اخبار غیرمنتظره از سوی صندوق‌های ETF روند قیمتی این دارایی را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد اما برای درک بهتر روند قیمت آن باید تا نشست کمیته فدرال رزرو و انتشار گزارش تورمی و مشاغل آمریکا در ماه مارس منتظر ماند.