جمعه 10 فروردین 1403

دنا پلاس توربو خلاف جهت دلار قیمت خورد + جدول

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دنا پلاس توربو خلاف جهت دلار قیمت خورد + جدول

اقتصادنیوز: رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران‌خودرو از حرکت خلاف جهت «دنا پلاس‌توربو اتوماتیک» حکایت دارد، بطوریکه این خودرو برخلاف سایر محصولات ایران خودرو امروز با افزایش 2 میلیونی در بازار عرضه شد.

به گزارش اقتصادنیوز دلار در بازار امروز روند ریزشی داشت؛ ریزشی که موجب شد تا قیمت خودرو در بازار کاهشی شود؛ هر چند این کاهش هنوز چندان اثر خود را نشان نداده است، اما بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز با کاهش یک میلیونی در بازار عرضه شدند. علاوه بر رشد و افت قیمت امروز برخی از پرتیراژهای ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند تا سبد قیمت گذاری محصولات سایپا در بازار تکمیل شود.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به تعطیلات هفته جاری بازار هنوز به روال عادی بازنگشته و باید تا شنبه ابتدای هفته صبر کرد تا بازار شکل و شمایل جدید پیدا کند.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هنوز گوش‌ها منتظر اخبار مذاکرات است و این امر قیمت بازار خودرو اثر بسیاری داشته است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX»، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز «پژو 207 سقف شیشه ای» با افزایش 2 میلیونی تنها خودرویی است که با افزایش قیمت در بازار عرضه شد و قیمت آن به 407 میلیون تومان رسید. «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار امروز 399 میلیون قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز هم افت قیمت داشت و هم بدون تغییر در بازار عرضه شد، با این شرایط «سمند LX» در بازار 307 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «سمندLX با موتورEF7» افت یک میلیونی در بازار داشت و 351 میلیون تومان در بازار دست به دست شد؛ از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» هم با افت یک میلیونی در بازار 342 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» امروز در بازار 509 میلیون تومان بدون تغییر قیمت گذاری شد، از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز 394 میلیون تومان قیمت خورد و «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 302 میلیون دست به دست شد.

همچنین بخوانید
دنا پلاس توربو خلاف جهت دلار قیمت خورد + جدول 2