دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از نیویورک یک قطعه تاریخی ارزشمند از ایران را به کشور بازگرداند.

سرپرست دانشگاه تهران در احکامی جداگانه معاون و مشاور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی و رئیس سازمان خدمات دانشجویی این دانشگاه را منصوب کرد.

مسعود پزشکیان گفت: ایران مشکلی با گفت‌و‌گو ندارد اما آمریکا از همان ابتدا پایبند برجام نبود.

همستر کامبت در حال توزیع ایردراپ و توکن‌های کاربرانش است. بعضی از کاربران هم گزارش داده‌اند که توکن‌های خود را در تون کیپر دریافت کرده‌اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می برد با وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت وگو کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور احکام جداگانه‌ای، سرپرستان امور شورای اقتصاد؛ امور سیاست‌گذاری و هوشمندسازی نظام مالی دولت و مرکز تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات را منصوب کرد.

مسعود پزشکیان گفت: زمان پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی و ترور شهید هنیه را ما مشخص می‌کنیم اما قرار نیست آن را اعلام کنیم.

وزیر نیرو گفت: پیشنهاد می‌شود شبکه برق روسیه از طریق ایران به کشور‌های امارات متحده عربی و عربستان سعودی متصل شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: هیچ راننده اتوبوس شهری پایتخت (ملکی و بخش خصوصی) در صورت خرابی دستگاه کارتخوان، حق گرفتن وجه نقد از مسافران را ندارد.

سخنگوی ایران‌ایر گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌ها برای پرواز به فرودگاه‌های جده و مدینه یک هواپیمای دیگر برای انتقال زائران عمره اختصاص می‌یابد که روزانه تعداد پروازها به 4 سورت می‌رسد.

رسانه‌ها از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر می‌دهند.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید توسعه معاملات برق در بورس انرژی گفت: امیدواریم معاملات برق در بورس انرژی افزایش‌یافته و فضای کسب‌وکار و تجارت برق، بهبود قابل‌توجهی یابد.

رئیس قوه قضائیه گفت: تا اتفاقی می‌افتد همه دستور می‌دهیم اما اطلاع‌رسانی درست نمی‌شود و نمی‌گوییم آسیب کجاست. به مردم توضیح بدهیم و بگوییم آسیب کجاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا درباره تهدیدهای تهران علیه مقامات سابق این کشور واکنش نشان داد.

در پی برخی اظهارنظرها درباره لزوم استعفا یا عدم نیاز به استعفای نمایندگان مجلس برای پذیرش مشاغل رسمی دولتی، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.