سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستورکار امروز مجلس قرار گرفت.

پنجشنبه (5 مهر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان برگزاری انتخابات موفقیت‌آمیز در سریلانکا را تبریک گفت.

مسعود پزشکیان روز دوشنبه، در جلسه با مدیران رسانه‌های آمریکایی، درحالی که کنار چهره‌هایی همچون محمد جواد ظریف، سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معماران توافق سال 94 نشسته و همین مساله مورد توجه خبرنگاران نکته‌سنج قرار گرفته بود، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی آمادگی دارد، اما تحت فشار و تحریم وادار به مذاکره نخواهد شد.

حمدعلی آخوندی امروز سه شنبه 3 مهر اظهار کرد: حادثه معدن طبس تا این لحظه 38 نفر فوتی داشته و هنوز 11 کارگر دیگر در معدن محبوس هستند و تلاش ها برای خروج آنها ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شمار جان باختگان حادثه معدن معدنجو طبس به 38 نفر رسید و 11 نفر دیگر همچنان محبوس هستند.

امروز قیمت طلا روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,635 (دو هزار و ششصد و سی و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.22 درصدی داشته است.

مسعود پزشکیان در گفت و گوی خود با رسانه‌ها در نیویورک، ضمن اعلام آمادگی درباره مذاکره، تاکید کرد که با همان تیم مذاکره کننده پیشین، آماده مذاکرات است.

مرکز فوریت‌های وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور، تا این لحظه 492 نفر به شهادت رسیده و دست کم 1645 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در نیویورک آمادگی ایران برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد.

یک «خیر» محکم و قاطعانه! پاسخ سید ابراهیم رئیسی به خبرنگار خبرگزاری راپلی روسیه بود؛ وقتی در اولین نشست خبری‌اش به عنوان رئیس‌جمهور منتخب در 31 خرداد 1400 از او پرسید: «در صورت لغو تحریم‌ها و انجام شدن درخواست‌های ایران؛ شما حاضر به ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا هستید؟»

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت طی هفته جاری در واکنش به تحولات اخیر لبنان شده است.

امروز (سه شنبه) در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی مناطق گیلان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که لبنان و رژیم صهیونیستی «تقریبا در یک جنگ تمام عیار» قرار دارند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که کشورش «به پایان جنگ نزدیک‌تر» شده است.