سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب به وقت محلی در ادامه دیدارهای خود در نیویورک با «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

در این فصل از سال که انواع ویروس‌های تنفسی به طور گسترده شروع به گردش می‌کنند، سوالی که به ذهن بسیاری از مردم خطور می‌کند این است که چگونه می‌توان تفاوت بین علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید را تشخیص داد؟

رئیس جمهوری ایران که در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی به منظور شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در ملاقات با اهالی رسانه و مقام‌های خارجی اعلام کرد که دولت چهاردهم برای پایان دادن به مناقشه غیرضروری علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و بازگشت متقابل به برجام، درچارچوب دیپلماسی عزتمندانه، آماده مذاکره است.

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله بامدادی امروز به هدفی در جولان اشغالی با پهپاد «الأرفد» را بر عهده گرفت.

وقتی شب در معرض نور آبیِ دستگاه‌های دیجیتال مثب گوشی موبایل قرار می‌گیریم، مغز سیگنال‌هایی مشابه با دریافت نور روز دریافت می‌کند. این باعث می‌شود ترشح ملاتونین و درنتیجه کاهش کیفیت خواب می‌شود.

اگر ادرار کردن در یک مکان عمومی باعث ناراحتی شما می‌شود و نمی‌توانید به آسانی این نیاز خود را برطرف کنید، احتمالاً از خجالت ادراری یا «سندرم مثانه خجالتی» که پدیده‌ای جدی است رنج می‌برید.

یک بررسی جدید نشان می‌دهد آلودگی هوا و افزایش دما تعداد سکته‌های مغزی را در سراسر جهان افزایش داده است.

علائمی در سیستم گوارش وجود دارند که نشان می‌دهند شما دچار بیماری کبد چرب هستید.

اقتصادنیوز: فواید فوق العاده چای زعفران حتی در تاریخ ثبت شده است و توسط علم نیز ثابت شده‌اند.

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه بر خلاف باور عمومی، آنفلوآنزا بیماری جدی است که می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد، اظهار کرد: آنفلوآنزا به طور معمول در فصل‌های سرد سال شیوع بیشتری دارد و می‌تواند سینوس و بینی تا گلو، راه‌های تنفسی و ریه را درگیر کند.

رضا قوچان‌نژاد در پست اینستاگرامی برای سامان قدوس نوشت: سامان، دیدار با تو عالی بود برادر، به تمرین ادامه بده شاید دفعه بعد موفق‌تر باشی!

روزنامه اعتماد جزئیات تازه‌ای از ضرب و شتم یک کودک در یک مرکز نگهداری از کودکان نوشت و اعلام کرد: «مرکز نگهداری [.....] در ماهدشت کرج از سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده است و قبلا هم در این مرکز برخی کودکان مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند.»

ئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درخصوص فرایند و چرایی فروش تابلوهای موزه امام علی توضیح داد و گفت: تابلوهای موزه امام علی (ع) گم نشده و به‌صورت قانونی در رویدادهای مختلف اکران شده‌اند و آثاری که خواهان داشته‌اند، طی فرایند قانونی فروخته شده‌اند.

آرای احتمالی نامزد جمهوری‌خواهان در سه ایالت سرنوشت‌ساز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشتاز است.

پادشاه اردن تاکید کرد که این کشور در کنار لبنان در مقابله با جنگ اسرائیل می‌ایستد

وزیر امورخارجه عربستان گفت: جنگ‌ها و درگیری‌های ژئوپلیتیک موجب افزایش شکاف توسعه میان کشورها شده و پیوند میان ملل را تضعیف کرده است.