چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

چین در ادامه تکمیل طرح اینترنت ماهواره‌ای خود موسوم به طرح «صورت فلکی تیانچی»، چهار ماهواره جدید را از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان واقع در جنوب غربی این کشور با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در حضور رئیس جمهور آغاز شد.

رئیس جمهور با تاکید بر این که مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس امید دشمنان را ناامید کردند، گفت: امروز قدرت و بازدارندگی ایران ما باعث شده است هیچ اهریمنی به خود اجازه ندهد به خاک عزیز ما تجاوز کند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به آمریکا را کوتاه و یا لغو خواهد کرد.

امروز (شنبه) با گذر موج کم دامنه تراز میانی جو از شمال غرب کشور، در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و در شرق و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد افزایش می یابد.

امروز قیمت طلا بالا رفته است و هر اونس طلا به 2,622 (دو هزار و ششصد و بیست و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.34 درصدی داشته است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اظهاراتی تاکید کرد که روزهای آینده برای دشمنان سرشار از شگفتی خواهد بود.

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول اظهار کرد در آخرین مرحله در مبارزه با تورم هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آماده‌باش پلیس راهور برای مدیریت ترافیک معابر پایتخت همزمان با آغاز مهرماه، گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ترافیک در معابر تهران لازم است که مردم زمان سفر خود را مدیریت کنند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی جمعه شب به وقت محلی (آمریکا) به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

منابع خبری گزارش دادند که رئیس جمهور فرانسه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات منطقه گفت وگو کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بامداد شنبه اعلام کرد که حمله تروریستی این رژیم به ضاحیه بیروت با بمب‌های سنگرشکن آمریکایی انجام شده است.

یک متخصص مغز و اعصاب، معتقد است که آلزایمر بیماری دوران سالمندی است و وحشت عمومی در مورد آن، محلی از اِعراب ندارد.

باستان‌شناسان که در حال بررسی و تفحص چندین غار قبل از احداث یک نیروگاه برق‌آبی در مالزی بودند، ده‌ها گور باستانی ماقبل تاریخی را پیدا کرده‌اند که تصور می‌شود 16 هزار سال قدمت داشته باشند.

مدیر عامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که صلاحیت 1700 راننده سرویس مدرسه تأیید شده است و سرویس مدرسه به 5600 دانش آموز متقاضی سرویس مدرسه که در سامانه سپند ثبت نام کرده‌اند، اختصاص می‌یابد.

پس از آنکه حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان تیپ رضوان را تأیید کرد، محور مقاومت فلسطین این شهادت را به حزب الله تبریک و تسلیت عرض کرد.